مقاله مروری بر زمینه های تاثیر فضای مجازی بر نظریه ‏های ارتباطات

مقاله مروری بر زمینه های تاثیر فضای مجازی بر نظریه ‏های ارتباطات مقاله مروری بر زمینه های تاثیر فضای مجازی بر نظریه ‏های ارتباطات

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 25 KB

تعداد صفحات : 45

بازدیدها : 214

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 3500 تومان

خرید این فایل

مقاله مروری بر زمینه های تاثیر فضای مجازی بر نظریه ‏های ارتباطات

مقاله مروری بر زمینه های تاثیر فضای مجازی بر نظریه ‏های ارتباطات

فهرست:

چکیده

مقدمه

فضای مجازی

فرهنگ مجازی

پدیده های جدید در فضای مجازی

ویژگیهای روانشناختی فضای مجازی

انعكاس تغییرات معاصر در نظریه پردازی در ارتباطات

كاربرد نظریه های موجود در حوزة ارتباطات مجازی

نتیجه گیری

منابع

........................................................................

بخشهایی از متن:

چکیده
کارکردها و تفاوتهای فضای مجازی با سایر رسانه ها باعث شده که تصور شود عرصه علم ارتباطات در حال تجربه کردن یک تغییر بسیار اساسی است. در واقع گروهی از متفکران معتقدند این تغییرات به ظهور نظریه های جدیدی در حوزه علم ارتباطات منتهی خواهند شد. فضای مجازی هم مثل سایر رسانه ها با انسان سر و کار دارد و نتایج تحقیقات جدید نشان داده که اثراتی که به این رسانه نوظهور نسبت داده می شود مبالغه آمیز است. تحقیق در فضای مجازی با استفاده از نظریه های موجود نشان می دهد که این نظریه ها برای فضای مجازی هم تبیین های قابل قبولی ارائه می کنند و بنابراین برای تحقیقات بعدی کافی به نظر می رسند.در این مقاله خواهیم دید به دلیل کافی بودن نظریه های موجود ارتباطی برای تبیین فضای نوین رسانه ای ، فضای مجازی با و جود تفاوتهای ماهوی آن با سایر رسانه ها باعث نخواهد شد نظریه های عمده جدیدی در عرصه علم ارتباطات ظهور پیدا کنند.

...

در این مقاله ابتدا تاریخچه ای از پیدایش و همچنین گسترش فضای مجازی ارائه خواهم داد و در ادامه فرهنگ مجازی را توضیح خواهم داد. پس از آن پدیده های نوظهور در فضای مجازی را بر خواهم شمرد. تفاوتهای روانشناختی موجود میان فضای مجازی و رسانه های پیش از آن هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در مرحله بعد با مروری بر روی ایده ها و نظریات مختلف و گاه متضاد نشان خواهم داد که حوزه ارتباطات با ظهور و گسترش فضای مجازی چقدر در حوزة ‏نظریه‏پردازی دستخوش تغییر و تحول شده و یا خواهد شد؟ سپس، به قابلیت نظریه‏‏های موجود ارتباطی برای اکتشاف، توصیف و تبیین در حوزه فضای مجازی خواهم پرداخت و در پایان به سوال مطرح شده در عنوان مقاله پاسخ خواهم داد.
فضای مجازی
وقتی صحبت از فضای مجازی به میان می آید مردم اغلب به كامپیوتری فكر می‏كنند كه به اینترنت متصل است در حالیكه این فقط بخش بسیار كوچكی از فضای مجازی راتشكیل میدهد.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید