تحقیق اطلاعات اساسی در مورد ویروس

تحقیق اطلاعات اساسی در مورد ویروس تحقیق اطلاعات اساسی در مورد ویروس

دسته : کامپیوتر و IT

فرمت فایل : word

حجم فایل : 24 KB

تعداد صفحات : 19

بازدیدها : 298

برچسبها : دانلود تحقیق پیشینه تحقیق

مبلغ : 2000 تومان

خرید این فایل

تحقیق اطلاعات اساسی در مورد ویروس

تحقیق اطلاعات اساسی در مورد ویروس

ویروس چیست؟
یک ویروس یک برنامه کوچک و انجام پذیر است که قابلیت آنرا دارد که کد خود را در قسمتهای مختلف یک کامپیوتر مثل هارد دیسک یا فلاپی کپی کند یا به فایل‌های اجرائی بچسباند. این در حالی است که کاربر از وجود ویروس و اعمالی که انجام می‌دهد کاملا بی‌اطلاع است و هنگامی متوجه می‌شود که سیستم یا باید Format شود و یا سرعت سیستم به شدت پایین آمده است.
هر ویروس خصوصیاتی مخصوص به خود دارد. ویروسها راههای متفاوتی برای آلوده کردن سیستمها دارند که همین خصوصیت آنها را از دیگر ویروسها متمایز می‌کند. در زیر طریقه جدا کردن ویروسها را از همدیگر شرح می‌دهم:
الف) حجم: یک ویروس می‌تواند کوچکتر یا در حدود ۶۶ بایت باشد یا بزرگتر یا در حدود ۴۰۹۶ بایت باشد. در مقایسه با نرم‌افزارها یک ویروس باید خیلی کوچک باشد.
ب) روش آلوده سازی: یک ویروس می‌تواند با روشهای متفاوتی برنامه میزبان را آلوده کند. در زیر سه روش که بیشتر مورد استفاده است شرح داده می‌شود:
ب(۱) overwriteکردن: زمانیکه یک ویروس با این روش برنامه‌ای را آلوده می‌کند، بسادگی یک کپی از کد خود را در بالای کد برنامه میزبان می‌نویسد این روش خیلی ساده بوده و در ویروسهای اولیه بکار گرفته می‌شد. در این روش فایل میزبان به احتمال زیاد خراب می‌شود و از کاربر از دیسک پشتیبان فایل را فراخوانی می‌کند....

...

انواع کلی ویروس های  فایلی:

ویروس های فالیلی را می توان به سه دسته کلی زیر تقسیم کرد:

1. ویروس های آلوده کننده فایل های COM

2. ویروس های آلوده کننده فایل های EXE

3.ویروس های همراه

البته بعضی از ویروس ها فایل های SYS یا BAT را نیز آلوده می کنند, ولی چون تعداد اینگونه ویروس ها بسیار اندک است, لذا ما نیز این ویروس ها را در دسته جداگانه ای معرفی نکردیم.
ویروس های آلوده کننده فایل های COM فایل های ورودی را به عنوان COM در نظر گرفته و آن را آلوده می کنند. لذا بعضی از گونه های این نوع ویروس که نوع فایل ورودی را چک نمی کنند, ممکن است فایل های EXE را نیز به صورت COM آلوده کنند.
ویروس های الوده کننده فایل های  EXE فقط فایل های از نوع EXE (که شامل فایل های DLL, OVL و... نیز می شوند)‌را آن هم بر اساس ساختار خاص فایل های EXE آلوده می کنند و در صورتیکه نوع فایل میزبان را چک کنند فایل دیگری جز اینگونه فایل ها را آلوده نمی نمایند.
ویروس های همراه فایل های COM یا EXE را آلوده می کنند. البته اینگونه ویروس ها فایل ها را مستقیما آلوده نمی کنند, بلکه فایلی هم نام با فایل مورد نظر ولی با پسوندی دیگر ایجاد کرده و خود را درون آن می نویسند و بر اساس خواص سیستم عامل کاری می کنند که اول فایل ویروسی اجرا شود و سپس خودشان فایل اصلی را اجرا می کنند....
...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید