جوشكاری با قوس پلاسما

جوشكاری با قوس پلاسما جوشكاری با قوس پلاسما

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 7 KB

تعداد صفحات : 7

بازدیدها : 224

برچسبها : پروژه تحقیق مبانی نظری

مبلغ : 3000 تومان

خرید این فایل

جوشكاری با قوس پلاسما

««جوشكاری با قوس پلاسما»»

واژه پلاسما به معنی گاز یونیزه شده می‌‌باشد. ولی به دلیل اینکه این گاز در این درجه حرارت و حالت از قانون گازها پیروی نمی‌کتد حالت چهارم وجود ماده به آن گفته می‌شود(جامد، مایع، گاز، پلاسما). چنانچه هوا یا گاز در قوس الکتریکی شرایط گزار به حالت پلاسما را بیابد قوس مربوط دارای انرژی حرارتی بسیار زیادی خواهد شد. در روش جوشکاری پلاسما با گازهای خنثی درجه حرارت به بالای ۲۰۰۰۰هزار درجه سانتیگراد میرسد و و انرژی قوس بسیار متمرکز تر و پایدار تر از روش جوشکاری با گاز محافظ و الکترود تنگستنی TIG است.

طرح كلی این روش شبیه جوش قوس تنگستن – گاز یا قوس فلز – گاز است با این تفاوت كه در این نوع دستگاهای قوس الكتریكی اولیه در دهانه ورودی نازل گاز بی اثر به وجود می آید كه در نتیجه آن گازهای بی اثر هنگام ورود به نازل بر اثر حرارت بالا یونیزه می شوند ومحیط پلاسمایی پدید می آورند این پلاسما به قوس الكتریكی بین تنگستن و فلزی كه جوش داده می شود منتقل شده و به علت دارا بودن حرارت بسیار بالا سرعت و كیفیت جوشكاری به نحوه چشمگیری افزایش می یابد . به علت دستیابی به حرارتهای بسیار بالا كه با این روش قابل دسترسی است از این تكنیك در برش فلزات نیز استفاده می شود.

درجوشكاری با قوس پلاسما‌ , قوسی تولید می شود كه بسیار بلندتر , داغتر و قابل كنترل تر ازقوس ایجاد شده در جوشكاری تیگ است. هرگاه شدت جریان كم باشد ـ كمتر از 100آمپر ـ می توان جوشكاری موسوم به جوشكاری با قوس سوزنی انجام داد. از این قوس بلند و سوزن مانند برای اتصال قطعات بسیار نازك فلز , به ضخامت 02/0 تا  mm3استفاده میكنند.

...

««مزیت جوشكاری با قوس پلاسما:»»

1.تمركز زیاد انرژی 2. ثبات زیاد قوس  3.سرعت فوق العاده 4.انتالپی زیاد

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید