مقاله آشنایی با ورزش پرتاب دیسك معلولین

مقاله آشنایی با ورزش پرتاب دیسك معلولین مقاله آشنایی با ورزش پرتاب دیسك معلولین

دسته : تربیت بدنی و علوم ورزشی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 42 KB

تعداد صفحات : 33

بازدیدها : 285

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 2000 تومان

خرید این فایل

مقاله آشنایی با ورزش پرتاب دیسك معلولین

مقاله آشنایی با ورزش پرتاب دیسك معلولین

 

فهرست:

 تاریخچه ورزش معلولین جهان

پرتاب دیسك معلولین

به ورزشهای جانبازان و معلولین بهاء بیشتری بدهیم

در صدد جذب مربی روس برای رشته پرتاب دیسك هستیم

نایب قهرمان پرتاب دیسك بازی‌های آسیایی معلولان

حردانی ركورد پرتاب دیسك جهان را ترقی داد و طلا گرفت

بررسى شرایط مواد مختلف دو ومیدانى در دوحه،پرتاب دیسك

سرمربی تیم ملی بوچیا ایران : بازیكنان در آمادگی كامل هستند

بررسی مشكلات و كمبودهای ورزش‌های جانبازان و معلولین

 ..............................................................................................

چکیده:

 

 تاریخچه ورزش معلولین جهان :

نیاز به ورزش و تاثیر سلامتی آن در افراد معلول بسیار بیشتر از افراد سالم احساس می شود . بی تردید ورزش ، عاملی است که معلولان را به سطح جامعه می کشاند و آنان را در انجام فعالیتها مستقل می سازد . امروزه افراد معلول در سطح وسیعی در فعالیت های اجتماعی و مسابقات شرکت دارند و هویت خود را به جامعه شناسانده اند . هم اکنون 100 سال از ابداع ورزشهای معلولین می گذرد . قرن 18 و 19 میلادی زمانی بود که تاثیر ورزش در سلامت معلولین کاملا شناخته شده بود . بعد از جنگ جهانی اول فیزیوتراپی و ورزش درمانی به اندازه اورتوپدی و جراحی مهم شده بودند . در سال 1888 کلوپ ناشنوایان در برلین آغاز به کار کرد . سازمان جهانی ورزش ناشنوایان (CISS ) در سال 1922 تاسیس شد ولی افراد ناشنوا با دیگر معلولین همراه نشدند و هم اکنون نیز مسابقات جهانی مربوط به خود را با نام " مسابقات خاموش" برگزار می کنند . بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل تعداد زیاد معلولین جنگی ، ورزشهای افراد معلول جسمی - حرکتی پا به عرصه وجود نهاد . در تحقیقاتی که برای سلامتی این افراد انجام شد ، مشخص گردید که ورزش یکی از بهترین درمانهای معلولیت است . در سال 1944 دکتر" لودویگ گوتمن" بر اساس درخواست دولت بریتانیا بیمارستان "استوک مندویل " که یک مرکز جراحی نخاعی بود را تاسیس کرد . در این مرکز ورزش یکی از درمانهای موثر معلولین به حساب می آمد .

ورزش درمانی قدم اول برای ابداع ورزشهای معلولین بود که سپس به مسابقات و رقابت های ورزشی ختم شد . در 28 جولای سال 1948 ، روز افتتاحیه بازیهای المپیک 1948 لندن همزمان بود با افتتاح بازیهای استوک مندویل که در حقیقت در این روز ورزشهای با ویلچر آغاز شد . در سال 1952 سربازان معلول دانمارکی به ورزش معلولین پیوستند و کمیته رقابت های بین المللی " استوک مندویل" را تاسیس کردند . در سال 1960 ، تحت نظارت و حمایت فدراسیون جهانی سربازان قدیمی  گروه تحقیقی بین المللی ورزش معلولین جهت مطالعه و تحقیقات ورزش معلولین تاسیس شد و سپس در سال 1964 به افتتاح IOSD یا سازمان جهانی ورزش معلولین ختم شد . IOSD  برای ورزشکاران معلولی مناسب بود که نمی توانند به عضویت کمیته بازیهای جهانی در رشته های ورزشهای معلولین نابینا ، قطع عضو ، قطع نخاعی ، فلج مغزی و فلج قسمتهای مختلف بدن درآیند .

...

به ورزشهای جانبازان و معلولین بهاء بیشتری بدهیم

مراسم "همدلی" و "همیاری" كاروان ورزشی جانبازان ومعولین ایران اعزامی به نهمین دوره مسابقات آسیا و اقیانوسیه قهرمانی معلولین ( فسبیك) دوشنبه‌شب در كمال "سادگی و صفا" و بسیار " غریبانه و مظلومانه" در سالن سیدالشهدا /ع/ برگزار شد.

" جانبازان " این یادگاران ‪ ۸سال دفاع مقدس و " معلولین" این محبوبین خالق و خلق دراین مراسم كه بدون حضور مسوولان ورزش كشور برپا شد، خود برای سلامتی و موفقیت در این مسابقات دعا كردند و "هم قول" و "هم عهد" شدند كه نهایت تلاش خود را برای سرافرازی نام "جمهوری اسلامی ایران" انجام دهند.

دراین مراسم جشن گونه كه به منظور تقویت روحیه ورزشكاران اعزامی پس از گذراندن چندین ماه اردوهای فشرده و ایجاد هماهنگی بین كاروان اعزامی به مسابقات فسبیك در مالزی برپا شده بود، مظلومیت و سكوتی حاكم بود كه دل را به درد می‌آورد.

شاید معلولین و جانبازانی كه ورزش را جزئی از زندگی خود قرارداده و با حداقل امكانات و مشكلات خاصی كه دارند و تنها با تلاش‌های شبانه‌روزی خود و مربیانشان سعی در درخشیدن در میادین مختلف ورزشی را دارند، انتظار داشتند كه دراین مراسم مسوولی می‌آمد و از آن وعده‌های آنچنانی كه به ورزشكاران سالم می‌داد، به آنها نیز می‌داد.

آنان، ورود "محمود خسروی وفا" رییس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین و تنها حامی خود در ورزش كشور را با صلواتی بر محمد و آل محمد.ص.

گرامی داشتند و بدینگونه انتظار خود را از آمدن مسوولان ورزش كشور به این مراسم اعلام داشتند.

كاروان ورزشی معلولین ایران درحالی در سكوت خبری، هیاهوی تبلیغاتی و توجه مسوولان ورزش كشور به مسابقات آسیایی می‌رود كه مشابه این كاروان یعنی كاروان ورزشكاران سالم با دمیدن در بوق‌های تبلیغاتی راهی بازیهای آسیایی دوحه می‌شود.

شاید همزمانی این دو رویداد مهم قاره‌ای باعث شد كه یكی تحت الشعاع دیگری قرار گیرد و آنطور كه باید و شاید به آن توجه نشود.

موفقیت ورزشكاران كشورمان دربازیهای آسیایی دوحه آروزی تمامی ایرانیان است و همه معتقدیم كه می‌بایست نهایت تلاش صورت گرفته و حداكثر امكانات در اختیار ورزشكاران اعزامی قرار گیرد اما نتایج بهتری كسب كنند.

اما این مهم نباید مانع توجه به رویداد بزرگ دیگری همچون رقابتهای معلولین درمالزی شود و امید است، حال كه مسوولین ورزش كشور كه بدرقه كنندگان خوبی برای كاروان اعزامی به مالزی نبودند، استقبال‌كنندگان خوبی باشند و در موقع بازگشت تیم ها، انها را مورد لطف قرار دهند.

زنان و مردان اعزامی به مسابقات مالزی، با نظم خاص راس ساعت ‪ ۱۸زمان شروع مراسم به سالن سیدالشهداء آمدند و بعداز دیدن فیلمی از رشادت‌ها و زندگی جانبازان و چند برنامه نمایشی، پای صحبت‌های "مسعود اشرفی" نایب رییس كمیته ملی پارالمپیك و "غفور كارگری" سرپرست کاروان نشستند

...

بررسی مشكلات و كمبودهای ورزش‌های جانبازان و معلولین؛

عدم تناسب توقعات با امكانات

 نبود اعزام‌های برون مرزی، نداشتن استخر و عدم وجود پیست مناسب برای تمرین نمونه‌های كوچكی هستند كه بارها از زبان دست اندركاران فدراسیون و ورزشكاران گفته شده و خبرنگاران بسیاری در این عرصه آمدند و رفتند و در طول سال‌های خدمت خود به بیان این مشكلات ورزشی پرداختند تا شاید راه حلی برای درمان این دردها بیابند كه گاه به ثمر رسیده است و یا در اكثر مواقع بدون مطالعه دقیق ، نسخه‌های مختلف روزنامه یا راهی آرشیو شدند یا به جمع كاغذ باطله‌ها پیوستند. اما خبرگزاری ورزش ایران ایپنا؛ امیدوار است كه این دست نوشته‌های هر چند كوتاه روزنه امیدی را برای فردای بهتر ورزش باز نماید.

فدراسیون جانبازان و معلولین 15 رشته فعال دارد كه همه آنها در اكثر مسابقات آسیایی و جهانی و حتی پارالمپیك‌ها حضور یافته‌اند. تنها در 4 رشته سواركاری، شمشیربازی، قایقرانی و كوهنوردی، فعالیت نداریم چرا كه به هیچ عنوان شرایط راه اندازی آنها در كشور مهیا نیست. زمانی كه به سال 1372 باز می گردیم می‌بینیم با چه امیدی كلنگ ساخت مجموعه ورزشی ویژه جانبازان و معلولین به زمین خورد. از آن سال تاكنون تغییرات زیادی در چهره افرادی كه در مراسم كلنگ زنی حضور داشتند ایجاد شده است، جوانها سن بلوغ را پشت سر گذاشتند، عده‌ای از مدعوین دوران كهولت را می گذرانند اما این مجموعه تنها حدود 70 درصد از آن ساخته شده و مدتهاست كه به دست فراموشی سپرده شده است ورزشكاران نسل‌های جدید نیز هیچ  امیدی ندارند كه روزی در خاطراتشان مراسم افتتاحیه سالن اختصاصی ورزش جانبازان و معلولین را مرور كنند. مگر اینكه مسئولین سازمان تربیت بدنی در این خصوص دست همتی بالا زنند.

 

 

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید