تحقیق انواع کابل مسی در مخابرات

تحقیق انواع کابل مسی در مخابرات تحقیق انواع کابل مسی در مخابرات

دسته : برق ،الکترونیک و مخابرات

فرمت فایل : word

حجم فایل : 9 KB

تعداد صفحات : 11

بازدیدها : 195

برچسبها : کابل مسی مخابرات

مبلغ : 3000 تومان

خرید این فایل

دانلود تحقیق بررسی انواع کابل مسی در مخابرات

تحقیق انواع کابل مسی در مخابرات

چکیده:

منظور از عایق مسی همان روکش سیم می باشد که در گزینه اول یعنی کابل از نظر نوع عایق مسی به سه دسته تقسیم می شود

گروه اول سیم های هستند که روکش آنها کاغذ است که هم اکنون استفاده نمی شوند .

گروه دوم سیم های هستند که روکش آنها خمیر کاغذ است که آنها نیز از رده خارج شده اند و هم اکنون استفاده نمی شوند.

و گروه سوم سیم های که هم اکنون رایج هستند آنها سیمهای با روکش پلاستیکی اند که جای سیم های روکش کاغذی را گرفته اند.

در دسته بعدی منظور از نوع کابل بر اساس محل استفاده این است که این کابل در کجا استفاده می شود .

گروه اول کابلهای کانالی هستند این کابلها به علت روکش ضخیم خود نسبت به بقیه کابلها در داخل کانال های زیر زمینی مخابرات استفاده می شوند .

گروه دوم کابلهای خاکی هستند این نوع کابلها به دلیل بودن در خاک روکش ضخیم تری نسبت به کابلهای کانالی دارا هستند و از آنها مقاوم ترند. گروه سوم کابلهای هوایی هستند که مخصوص تیر هایی هوایی اند و از یک ظرفیت خاص بیشتر نیستند (300 زوج) از این مقدار کمتر اند اما بیشتر نیستند.

حفاظت توسط سیم زمین

که اغلب در مجتمع ها و ساختمان ها از این نوع حفاظت استفاده می کنند.

الکترود زمین عبارت است از یک قطعه جسم هادی که در زمین قرارداده می شود و سیم زمین به آن متصل می شود. الکترودها به اشکال مختلف ساخته می شوند.

الف: میله های مسی معمولا به قطر 16 میلیمتر که با چکش در زمین کوبیده می شوند این میله ها دارای نوک تیز فولادی هستند که فرو رفتن در زمین را آسان میکند.پس از کو بیدن یک میله می توان میله دیگری به آن پیچ کرد و کوبیدن را ادامه داد تا میله با طول مورد نظر تا حدود 3 متر به دست آید.

ب: صفحه های مسی که در عمق 60 سانتیمتری یا بیشتر بصورت افقی خوابانده می شود. اجرای این روش با زحمت بیشتری همراه است .

ج: استفاده از لوله های آب شهری در گذشته بسیار معمول بوده است ولی امروزه که بیشتر از لوله های پلاستیکی استفاده می شود این روش قابل استفاده نیست.

د: غلاف یا زره فلزی کابلهای زیر زمینی امروزه بیشتر به عنوان الکترود زمین و سیم زمین مورد استفاده قرار می گیرد. غلاف و زره کابل در پست به نوترال متصل هستند. در این سیستمها در صورت اتصالی, جریان از غلاف یا زره عبور کرده و به زمین نفوذ نمی کند.

در بسیاری از موارد برای کاهش دادن مقاومت زمین از مجموعه میله ها استفاده می کنند و با اتصال الکتریکی آنها به یکدیگر آنها را به صورت الکترود واحد مورد استفاده قرار می دهند.اما نکته قا بل توجه این است که مقاومت بین الکترود و زمین بستگی به مقا ومت ویژه زمین دارد که خود بسته به جنس زمین و میزان رطو بت است.

سیستم حفاظت نول

به صورت یک سیم جداگانه به بدنه تابلو یا دستگاه وصل می شود. کاربرد آن در تاسیسات الکتریکی که در آنها دستگاه ها به صورت انفرادی به زمین وصل می شوند؛ می باشد و نباید برای دستگاههای دیگر از حفاظت نول استفاده نمود. چون با بودن مقاومت کم جریان زیادی می گذرد در نتیجه اختلاف ولتاژ نسبتا زیادی در روی تمام مصرف کننده های دیگر بین بدنه هادی آنها و زمین به وجود خواهد آمد...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید