مقاله تاثیر موسیقی بر رفتار نوجوانان و جوانان

مقاله تاثیر موسیقی بر رفتار نوجوانان و جوانان مقاله تاثیر موسیقی بر رفتار نوجوانان و جوانان

دسته : روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 92 KB

تعداد صفحات : 27

بازدیدها : 753

برچسبها : مقاله موسیقی رفتار نوجوانان

مبلغ : 1000 تومان

خرید این فایل

دانلود مقاله و تحقیق بررسی تاثیر موسیقی بر رفتار نوجوانان و جوانان

معرفی مقاله تحقیقاتی بررسی تاثیر موسیقی بر رفتار نوجوانان و جوانان و بخشهایی از متن این تحقیقبا فرمت ورد و قابل ویرایش

چکیده

در هر موجود زنده، سلامتی وضعیتی است که در آن، بین ورود و خروج انرژی و موادی که برای رشد بدن لازم می باشد، تعادل برقرار است. منظور از سلامتی، داشتن دورنمای مثبت برای بیشتر زنده ماندن است. در مخلوقاتی همچون انسان، این واژه معنای گسترده تری دارد. سازمان بهداشت جهانی سلامتی را این گونه تعریف می کند: آرامش جسمی، ذهنی و اجتماعی و تنها به عدم وجود بیماری یا نبود ضعف و سستی مربوط نمی شود.

افسردگی را میتوان یک فریاد دانست، پیامی که به ما می گوید که حوزهای از زندگی مان را نادیده گرفته ایم. افسردگی یا احساس یاس و ناامیدی تجربه ای درد آور است که پیر و جوان و فقیر و غنی را نمی شناسد. افسردگی را سرماخوردگی شایع روان نامیده اند که چه در تجارب بحرانی و چه در مواقعی که اشخاص با بحرانی روبرو نیستند گریبانگیر افراد میشود

بسیاری از اشخاص در مورد افسردگی دچار آشفتگی و سردرگمی میشوند و حتی وجود آنرا در زندگی زیر سئوال می برند. در بسیاری از موارد افسردگی واکنشی بهنجار در برابر واقعه ای میباشد که در زندگی فرد رخ داده است. افسرده بودن گناه نیست بلکه عکس العملی طبیعی در برابر واقعه ای است که از نظر روانشناختی و جسمانی بر ما واقع شده است. افسردگی در حکم یک سیستم هشداردهنده می باشد که به ما هشدار میدهد که در حال غوطه ور شدن در عمق آب هستیم. افسردگی همچنین وسیله ای دفاعی میباشد که اگر بشکل صحیح بکار گرفته شود. میتواند ما را از استرس و فشارها بدور نگاه دارد و فرصت بهبودی را بما عطا کند. منظور این است که با درک وفهم آن میتوان بجای توقف و ایستای به زندگی ادامه داد و از این مرحله گذشت

بررسی موسیقی بر رفتار

مقدمه

پروژه ی آماری ما مربوط به تاثیر موسیقی بر رفتار جوانان و نوجوانان است. امروزه موسیقی یکی از تاثیرگذارترین هنرها بر رفتار نوجوانان و جوانان است و این گروه سنی بیشتر وقت خود را صرف گوش دادن به موسیقی می کنند به طوری که موسیقی جزئی از زندگی روزمره ی آنها شده است و گاهی می بینیم که جوانان و نوجوانان نسبت به آن خیلی تعصبی برخورد می کنند.

به خاطر علاقه ی بیش از حد جوانان به این هنر و این که اغلب دوست دارند در این زمینه فعالیت کنند و دستی بر آتش موسیقی داشته باشند هر روز اسم چندین نفر را می شنویم که به عنوان خواننده ی جدید معرفی می شوند.

و البته بسیاری از این افراد نه به خاطر علاقه به موسیقی بلکه به خاطر کسب درآمد و شهرت به این کار مشغول می شوند و اکثر آثاری که تولید می کنند فاقد ارزش هنری است و اغلب آثاری سخیف و بی ارزش است که از نظر کلام بسیار ضعیف است و بیشتر مفاهیم تکراری و یکنواختی را بیان میکند که این امر موجب تنزل سلیقه ی مخاطبان می شود.

از طرفی تاثیر کلام موسیقی و ریتم آن بر روحیه ی جوانان تا حدی است که گاهی می بینیم که جوانانی که در حقیقت مصرف کننده ی این آثار هستند تلاش می کنند تا ظاهر خود را مانند خواننده مورد علاقه ی درآورند و از ظاهر آشفته ی برخی از خوانندگان نوظهور که به تقلید از مدل های غربی استفاده میکنندتقلید می کنند و در نتیجه ی این تقلید به موسیقی های بی ارزش و خشن روی می آورند.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید