مقاله مس

مقاله مس مقاله مس

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 287 KB

تعداد صفحات : 31

بازدیدها : 238

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 3500 تومان

خرید این فایل

مقاله مس

مقاله مس

 مس یکی از قدیمی ترین شناخته های بشر می باشد و یکی از محصولاتی است که وضعیت آن، مستقیماً بازتابی است از وضعیت اقتصاد جهانی. مس پس از آهن و آلومینیوم، سومین فلزی است که استفاده وسیعی در جهان را به خود اختصاص داده و اصولاً در صنایع گردشی به کار می رود.
   استخراج سودآور یک فلز، به تکنیک های معدن کاری به کار رفته و میزان تولید آن به وضعیت سیاسی کشورها بستگی دارد. به خصوص در کشورهایی که معدن کاری مس تحت نظارت و سرمایه گذاری دولت می باشد.
   مس اولین بار حدود 7000 سال پیش توسط بشر به کار گرفته شد. چکش خواری، رنگ و حضور آن در طبیعت، انسان اولیه را قادر ساخت تا آن را استخراج کند و اسباب، ظروف و جنگ افزارهای مورد نیاز خود را شکل دهد. در 5000 سال پیش بشر آموخت که چگونه آلیاژی از ترکیب مس و قلع بسازد و بدینگونه با ساخت برنز قدم به دنیای جدیدی نهاد.
   در اواسط قرن 18، بریتانیا توسط تکنولوژی ذوب برتر خود، بیش از 4/3 مبادلات جهانی مس را در کنترل داشت. در قرن نوزدهم، با کشف مهم ترین نهشته های مس در شمال آمریکا، شیلی و استرالیا، این کشورها در زمره رقیبان سرسخت از انگلستان قرار گرفتند و در ابتدای قرن بیستم، با پیشرفت روش های معدن کاری و تکنیک های ذوب در آمریکا، استخراج از معادن با عیار پایین ترامکانپذیر گشت و تاثیری شگرف بر توسعه بازارهای جهانی مس گذارد.
...

مصرف جهانی مس:
   از آغاز قرن بیستم، تقاضای صنایع برای مس از 494000 تن به بیش از 13000000 تن رسید. قبل از جنگ جهانی دوم، تقاضای مس به میزان 3.1% افزایش یافت. در فاصله سال های پس از جنگ جهانی دوم (1945-1973) به میزان 4.5% در هر سال و از آغاز سال 1974 (first oil shock) به میزان 2.4% در هر سال افزایش یافت. در طول دهه 1990، تقاضای مس دوباره با میانگین بالای 2.9% از سر گرفته شد.
   از سال 1960 تا 1997 مصرف جهانی مس، از 3735 کیلو تن به 13084 کیلو تن جهش پیدا کرد.
   همچنین صنعتی شدن در آسیا و متعاقب آن بهبود سطح استاندارهای زندگی طی 20 سال گذشته تقاضای مس در این قاره را افزایش داده است.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید