تحقیق كاهش تلفات در خطوط فشار ضعیف

تحقیق كاهش تلفات در خطوط فشار ضعیف تحقیق كاهش تلفات در خطوط فشار ضعیف

دسته : برق ،الکترونیک و مخابرات

فرمت فایل : word

حجم فایل : 2167 KB

تعداد صفحات : 116

بازدیدها : 190

برچسبها : دانلود تحقیق پیشینه تحقیق

مبلغ : 12000 تومان

خرید این فایل

تحقیق كاهش تلفات در خطوط فشار ضعیف

تحقیق كاهش تلفات در خطوط فشار ضعیف

                                              فصل اول

 

مقدمه:

بخشی از انرژی الكتریكی تولید شده توسط نیروگاهها در حدفاصل تولید تا مصرف به هدر می روند، همچنین مقدار قابل توجهی از این انرژی در داخل نیروگاهها صرف مصارف داخلی می شوند. طبق نظر برخی از كارشناسان این انرژی كه صرف تاسیسات می شود جزو تلفات محسوب نمی شوند. همچنین در مورد ترانسفورماتورهایی كه سیستم خنك كننده آنها و یا سیستم گردش روغن آنها توسط پمپ كار می كند این انرژی مصرف شده برای پمپها را جزو تلفات محاسبه نمی كنند. اما نظرات دیگری نیز در مورد تلفات وجود دارد و تلفات از دیدگاههای مختلف تعاریف متفاوتی دارد. در اینجا ابتدا تلفات را تعریف كرده و سپس عوامل موثر برایجاد تلفات را بیان می كنیم و در آخر راه حل های كاهش تلفات در خطوط فشار ضعیف را بررسی می كنیم.

انواع تلفات:

معمولاً در شبكه های برق رسانی هنگامی كه بحث از تلفات و كاهش آن می شود منظور كاهش تلفات انرژی است و نه كاهش تلفات توان. جهت روشن شدن مفاهیم تلفات ابتدا این دو نوع تلفات را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

1- تلفات توان:

توان مصرفی برای هر مشترك به پارامترهای مختلفی بستگی دارد كه باعث می شود میزان مصرف مشترك در ساعات مختلف شبانه روز، هفته، ماه و سال متفاوت باشد. به همین دلیل می توان تولیدی نیروگاهها نیز متغیر خواهد بود و به دلیل اینكه برنامه ریزی توسعه و ظرفیت تولید نیروگاهها براساس مصرف پیك مشتركان تنظیم می گردد، بنابراین هر چه مصرف در پیك بیشتر باشد افزایش ظرفیت نیروگاهها را به همراه خواهد داشت.

یكی از عوامل مهمی كه در عمل به حساب تلفات منظور نمی شود بالا بودن غیرمنطقی دیماند مصرف مشتركین اعم از صنعتی، تجاری، خانگی و … می باشد. به عبارت دیگر در اكثر موارد می توان با اجرای صحیح مدیریت مصرف، توان ماكزیمم مصرف كننده را كاهش دهیم بدون اینكه در برنامه كاری آن اختلالی ایجاد شود. حال اگر به عنوان مثال مصرف یك مشترك از p1 به p2 كاهش یابد، ظرفیت تولیدی نیروگاه به اندازه (p1 – p2) آزاد می شود بنابراین از یك دیدگاه دیگر می توان گفت این مقدار یعنی p1 – p2 جزو تلفات می باشد.

2- تلفات انرژی:

آنچه در گزارشات به عنوان تلفات نام برده می شود، میزان تلفات انرژی می باشد كه در حقیقت از مجموع مقادیر لحظه ای تلفات توان به دست می آید و یا به عبارت دیگر تلفات انرژی مقدار متوسط تلفات توان در دوره مورد مطالعه می باشد. از آنجا كه مقدار تلفات توان در دامنه وسیعی تغییر می كند در نتیجه مقدار ماكزیمم تلفات كه عمدتاً در ساعات پیك اتفاق می افتد بمراتب بیش از مقدار متوسط تلفات انرژی می باشد. به عبارت دیگر وقتی تلفات انرژی در یك شبكه 10 درصد می باشد، مقدار تلفات توان همان شبكه در ساعات پیك بار بمراتب بیش از ده درصد می باشد كه نسبت این ارقام تابعی است از شكل منحنی تغییرات بار و ضریب بار مصرف. در یك مصرف كننده با ماهیت بار شبكه بار سراسری برق، درصد تلفات توان چنین مصرف كننده حدود 50 درصد ترقی می كند و در نتیجه مقدار تلفات توان در ساعت پیك به حدود 15 درصد می رسد. اما اگر هدف مطالعه تلفات توان در شبكه ای با ضریب بار كمتر از ضریب بار شبكه سراسری برق باشد، مقدار افزایش توان بمراتب بیشتر از 50 درصد خواهد بود.


فهرست مطالب :

فصل اول : تلفات خطوط فشار ضعیف

مقدمه_________________________________________            2      

تلفات_________________________________________             3   

عوامل موثر بر تلفات_______________________________            7       

روشهای محاسبه تلفات _____________________________          16  

یک کیلو وات تلفات چقدر از ظرفیت اسمی نیروگاه را هدر می دهد ___       23

بهینه سازی و ساماندهی و کاهش تلفات شبکه________________       28

 

فصل دوم : راهکارهای مناسب جهت کاهش تلفات                                34

روش اول : خازن گذاری ____________________________          35

روش دوم : تجدید آرایش شبکه _______________________          60

روش سوم : جبران ساز خازنی _______________________          86  

روش چهارم : اصلاح اتصالات ثابت ____________________        106 

نتیجه نهایی ____________________________________       121

منابع و مآخذ____________________________________       122

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید