مقاله هویت ملی و راهكارهای آن

مقاله هویت ملی و راهكارهای آن مقاله هویت ملی و راهكارهای آن

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 16 KB

تعداد صفحات : 28

بازدیدها : 206

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 2000 تومان

خرید این فایل

مقاله هویت ملی و راهكارهای آن

مقاله هویت ملی و راهكارهای آن

فهرست:

ارایه راهکارهای حفظ هویت ملی و اسلامی مهمترین وظیفه محققان است

هویت ملی مذهبی ایرانیان

 ارتباط هویت ایرانی وتشیع

 هویت ملی ایرانیان ازنگاهی دیگر

 مهم ترین عناصرهویت ملی درایران

امام‌ خمینی‌ و هویت‌ ملی‌ و راهكارهای آن

امام‌ خمینی‌ و هویت‌ ملی‌ و راهكارهای آن

============================

ارایه راهکارهای حفظ هویت ملی و اسلامی مهمترین وظیفه محققان است

مشهد - خبرگزاری ایسکانیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ارایه راهکارهای حفظ فرهنگ و هویت ملی - اسلامی توسط پژوهشگران مهمترین وظیفه محققان است.

به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«ایسکانیوز» سید جواد جعفری در جشن پژوهش که به منظور تجلیل از پژوهشگران فرهنگی خراسان رضوی برگزار شد افزود: پژوهشگران باید در کنار مردم و سازمان های دولتی فعالیت های فرهنگی را توسعه دهند و مانع تخریب هویت و فرهنگ شوند.

وی ادامه داد: محققان باید قوانین اداره و نهادها را مطالعه کنند و در زمینه اجرای قوانین راهکارهای علمی پیشنهاد دهند و بدین صورت با این مراکز تعامل داشته باشند.

جعفری افزود:آشنایی با کسانی که طی سال در امر پژوهش فعالیت دارند، فقط در هفته پژوهش صورت می گیرد و این نشان دهنده مظلومیت این بخش است. وی اظهار داشت: در مورد مساله یابی و مساله شناسی در حوزه فرهنگ و اساسا برای هرحوزه ای که کار پژوهش انجام می‌دهد، محقق یا پژوهشگر باید با یک نگاه عمیق به دنبال مساله یابی و مساله شناسی باشد، متولیان و کارفرمایان نیز باید یک تشخیص مناسب از این امر داشته باشند و مساله را پیدا کرده و به محقق سفارش دهند.

جعفری با بیان اینکه خراسان رضوی با ارایه 30 عنوان پژوهش، در این عرصه پیشگام بوده است، مسأله یابی توسط محقق را یکی از مهمترین و اصلی ترین وظایف یک پژوهشگر عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: تهاجم فرهنگی باعث می‌شود که دستاوردهای مردم، جامعه و دستاوردهایی که در طول تاریخ توسط مردم متمدن و فرهنگ پرور ایران به وجود آمده است، مورد تهدید قرار بگیرد.

...

هویت ملی مذهبی ایرانیان:

این واقعیت فرهنگی – اجتماعی آن چنان با شخصیت عموم ایرانیان آمیخته است كه گاهی پیروان برخی ازنحله های فكری، كوشش كرده اند كه یكی ازاین دوپایه هویت ایرانیان (ملی یا مذهبی) را حذف كنند، یا كم رنگ جلوه دهند با واكنش مردم روبروشده اند. واكنش مردم دربرابركشف حجاب، تغییرمبدا تاریخ ایران ازهجری – شمسی به شاهنشاهی وحذف تاریخ نهضت ملی ایران ونمادآن (دكترمصدق) قبل وبعدازانقلاب، نموداراین واقعیت تاریخی است، واین مطلب را روشن می كند كه مردم ایران به هویت ملی ومذهبی خود پا برجا بودند وسعی كردند این دواصل را با تمام وجود حفظ كنند وچنان این هویت دروجود شان ریشه دوانده بود كه با كوچكترین چیزی كه فكرمی كردند هویت ملی ومذهبی ایشان خدشه دارمی شود، به مقابله با آن می پرداختند.1

 هویت ملی با هویت ایرانی ، یكی نیست ونباید آنها را با هم مشتبه كرد ولی این به معنای نفی ارتباط بین این دو نیست. البته درحوزه فرهنگی ایرانی، هرزمان كه درایران بحران هویت شكل گرفته، یك پاسخ داده شده است، انقلاب اسلامی ما پاسخی به یك بحران بود. همان طوركه شاهنامه فردوسی پاسخی بود به بحران هویت ناشی ازتفكربه اصطلاح امویان وشرایط آن زمان. هویت ایرانی به عنوان یك انگاره سیاسی ومذهبی به ساسانیان برمی گردد اما به عنوان یك مفهوم قومی، مذهبی وارضی سابقه دیرینه دارد، ...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید