مقاله آلاینده های میکروبی

مقاله آلاینده های میکروبی مقاله آلاینده های میکروبی

دسته : شیمی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 29 KB

تعداد صفحات : 25

بازدیدها : 294

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 4000 تومان

خرید این فایل

مقاله آلاینده های میکروبی

آلاینده های میکروبی

روشهای گندزدایی آب آشامیدنی

(حذف آلاینده های میکروبی)

مقدمه :

                رشد آگاهی های عمومی از قابلیت آلودگی آبهای زیرزمینی و سطحی و نیز افزایش تمایل به انجام فعالیتهای تفریحی در محیط های باز، در مناطقی كه تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی قرار ندارند منجر به افزایش بهره گیری از سیستم های ضد عفونی كننده آب گردیده است. بطور كلی چشمه ها و چاهها، دریاچه ها، رودخانه ها و دیگر منابع آب سطحی ، بعنوان منابع منحصر به فرد آب برای گروه هایی از مردم بویژه روستائیان، چادر نشینان، مسافران و گردشگران مورداستفاده قرار می گیرند. برخلاف سیستم های آب شهری، این منابع ممكن است تحت پوشش آزمایشات روتین و روزمره برای تشخیص آلودگیهای میكروبی قرارنگیرند ویا حتی روشهای مناسب گند زدائی آب در خصوص این منابع به اجراء درنیاید.

چاهها و چشمه های شخصی درصورتیكه درمحل ویا شرایط نامناسب ایجاد شده باشند ویا مورد نفوذ آبهای سطحی آلوده قرار گیرند می توانند به راحتی آلوده گردند. در حقیقت سفره های آب زیرزمینی (در اثر عبور از لایه های زیرین خاك از جمله خلل و فرج سنگها یا ماسه ها ) حتی به تنهایی می توانند منشاء آلودگی باشند. آبهای سطحی و آبهای زیر زمینی حفاظت نشده همواره در معرض آلودگی مدفوعی از سوی انسانها ، احشام ، حیوانات وحشی و خانگی هستند.

 آب برداشت شده از دریاچه ها ، رودخانه ها ، رودها و تالاب ها ممكن است تمیز وزلال بنظر برسد و طعم و بوی نامطلوب نداشته باشد، اما متاسفانه در هر صورت عوامل بیماری زایی درآب یافت می شوند كه نه تنها مضر هستند بلكه قابل رویت با چشم غیر مسلح نیزنمی باشند ،ضمن اینكه ممكن است بدون طعم وبونیز باشند. این باكتریها ،ویروسها وتك یاخته ایها ممكن است موجب ایجادحالت تهوع یا تب ویا منجر به بیماریهای خطرناكتر از جمله اسهال شدید، هپاتیت ویا تب تیفوئید (حصبه) گردند. این گونه آبها همواره باید قبل از مصرف برای شرب یا طبخ غذا ضد عفونی شوند. ...

...


مطالب:

مقدمه :

گند زدائی آب :

سیستم های تصفیه آب:

نتیجه گیری:

هوای پاك، مصرف بهینه و انسان سالم

   آلودگی هوا و مسمومیت گیاهان

   آلودگی هوا و آثار آن بر بارداری

   بیماری ها بر اثر تنفس آلاینده ها

   حمل و نقل و آلودگی هوا

منابع

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید