مقاله انواع انكوباتور

مقاله انواع انكوباتور مقاله انواع انكوباتور

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 73 KB

تعداد صفحات : 31

بازدیدها : 241

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 4500 تومان

خرید این فایل

مقاله انكوباتورها

انكوباتورها

قسمتهایی از متن:

آشنایی با انکوباتورها

تعریف : دستگاه هایی هستند که برای نگهداری و کشت نمونه های آزمایشگاهی در شرایط خاص محیطی به لحاظ دما ، رطوبت و ترکیب گازهای مو جود در هوا و.. به کار می روند .

انكوباتور چیست؟

انكوباتور از نظر لغوی، نام دستگاهی است که در بیمارستان ها برای نگهداری نوزادانی که پیش از موعد مقرر به دنیا آمده اند یا در زمان تولد ، از استانداردهای فیزیولوژی لازم در مقایسه با سایر نوزادان برخوردار نیستند ، استفاده می شود .

این ابزار ، در مرغداری ها برای گرما دهی لازم برای تبدیل تخم به جوجه نیز به کار می رود . اگر در این جا ، به جای بیمارستان ، کلمه صنعت را به کار ببریم و به جای نوزادان ، کلمه افکار خلاق را استفاده کنیم ، نقش و جایگاه انکوباتورهای صنعتی ، بیش از پیش در ذهن خواننده آشکار می شود. باید گفت اتفاقی كه برای بچه ها یا تخم مرغها در یك دستگاه انكوباتور می افتد، در یك انكوباتور تجاری برای ایده ها و فكرهای كارآفرینانه رخ می دهد.

یك انكوباتور یا مركز رشد مجموعه ای متشكل از یك یا چند ساختمان است كه واحدهای تحقیقاتی نوپا نظیر هسته های تحقیقاتی دانشگاهی، شركتهای تحقیقاتی خصوصی و مراكز تحقیق و توسعه صنایع و سازمانهای اجرایی به صورت موقت در آن مستقر و از خدمات پشتیبانی دایر شده در این مركز، بهره مند می شوند

طبقه بندی انكوباتورها
انكوباتورها را می توان به چهار دسته عمده تقسیم بندی کرد :

-1 انكوباتورهای صنعتی: این گروه از انكوباتورها توسط نهادهای دولتی و مؤسسات غیرانتفاعی حمایت می شوند و هدف آنها ایجاد كار از طریق حمایت از كارفرمایان است. این انكوباتورها اغلب در ساختمانهای بازسازی شده، كارخانه های متروكه، انبارها، مدارس، ساختمان اداره¬ها و سایر فضاهایی كه مورد استفاده قرار نمی گیرند، راه اندازی می شوند. ...

...

پارامترهای قابل كنترل در انكوباتور نوزاد
این پارامترها عبارتند از حرارت، رطوبت، اكسیژن .
حرارت: در انكوباتورها حرارت هم با پوست بدن نوزاد كنترل می شود و هم با خواسته پزشكو با تنظیم درجه حرارت داخل محفظه. بدین منظور دو سنسوربكار می رود. یك سنسور داخل محفظه و یك سنسور كه روی پوست نوزاد قرار می گیرد. كنترل توسط میكرو كنترلر با گرفتن فیدبك مناسب و مقایسه با تنظیم انجام شده توسط پزشك یا پرستار صورت می گیرد. در انكوباتورهوا با دمای كنترل شده از درون اتاقكی كه نوزاد در آن قرار دارد، عبور داده می شود. دما بوسیله واحدهای مدرن كه بصورت تناسبی كنترل می شوند تنظیم می گردد.
برای اندازه گیری و تنظیم دما از مدار پل استفاده شده است. خروجی پل v1 كه متناسب با اختلاف دمای بین ترمیستور و مقاومت تنظیم است تقویت شده و به مقایسه كننده وارد می شود. در حالیكه v1 بزرگتراز v2(موج دندان اره ای) باشد ولتاژ v3 تولید می شود. این ولتاژ مولد پالس را كنترل می كند و بر اساس آن كلید سیلیكونی عمل كرده ودر حالت یك بودن v3 خط تغذیه به گرمكن منتقل شده و دما افزایش می یابد.
در انكوباتورهای امروزی به دلیل آنكه بایستی حرارت بدن نوزاد را نیز دقیقا تحت كنترل داشته باشیم از سنسور دوم روی پوست نوزاد استفاده می كنیم و بجای كنترل مستقیم درجه حرارت محفظه، درجه حرارت پوست نوزاد را كنترل می كنیم. در واقع زمانیكه نوزاد تب دارد، بایستی خنك شود و هنگامیكه دچار ضعف است و بدن وی افت دمای شدیدی پیدا می كند، بایستی گرم شود. ...

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید