مقاله کزاز علل و پیشگیری

مقاله کزاز علل و پیشگیری مقاله کزاز علل و پیشگیری

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 130 KB

تعداد صفحات : 39

بازدیدها : 198

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 4000 تومان

خرید این فایل

مقاله بیماری کزاز (شناخت علل و مراقبت های لازم، داروها و پیشگیری )

مقاله کزاز علل و پیشگیری

قسمتهایی از متن:

بیماری کزاز

کزاز بیماری است عفونی مشترک بین انسان و دامها که معمولاً بصورت تک تک و پراکنده دیده می شود . بعلت آلوده بودن وسائل جراحی نیز ممکن است چند تن در بخش جراحی بدان دچار گردند . این بیماری متأسفانه در کشور عزیز ما زیاد دیده می شود .

کزاز میکروب خاصی است که در انتهای آن اسپور وجود دارد ( سنجاق مانند ) در محیط خارج مقاومت زیادی از خون نشان می دهد و اسپوری تولید می کند که مقاومتش خیلی زیادتر است . اثرات میکرب بواسطه سم بسیار قوی است که ترشح می کند و از راه لنف ، خون بمراکز عصبی میرود . با سم میکرب کزاز توانسته اند علائم بیماری را تولید کنند . میکرب کزاز در خاک ، مدفوع اسب و گاو و آب و گرد و خاک وجود دارد .

مطلب مهم اینکه ابتلاء به کزاز ایمنی کاملی ایجاد نمی کند لذا بهترین وسیله برای جلوگیری از آن واکسیناسیون می باشد . از سوی دیگر سرم ضد کزاز برای پیشگیری سودمند است ولی برای درمان بویژه پس از بروز نشانه های بیماری ندارد .

« نشانه های کزاز »

دوران پنهانی متوسط بیماری ۸-۷ روز است هر قدر دوران نهفتگی کوتاهتر باشد عاقبت بیماری خطرناکتر است گاهی در مرحله ی نهائی چرک زخم کم شده و سوزش و انقباض عضلانی ظاهر می شود . امکان ابتلاء مجدد در غیاب واکسیناسیون وجود دارد و هر اندازه فاصله بین شروع و انقباض عمومی حاصل از سم بیشتر باشد پیش آگهی بهتر است . ...

...

عواقب‌ مورد انتظار
این‌ بیماری‌ در حال‌ حاضر غیرقابل‌ معالجه‌ است‌. البته‌ علایم‌ را می‌توان‌ تخفیف‌ داد یا كنترل‌ نمود و تحقیقات‌ علمی‌ در رابطه‌ با این‌ بیماری‌ و درمان‌ آن‌ ادامه‌ دارند. ایدز ممكن‌ است‌ تا سال‌ها پس‌ از مثبت‌ شدن‌ آزمون‌ آلودگی‌ به‌ ویروس‌ خود را نشان‌ ندهد. زمانی‌ كه‌ ایدز به‌ صورت‌ آشكار خود را نشان‌ دهد، میانگین‌ بقا مدت‌ متغیراست‌.

عوارض‌ احتمالی‌

عفونت‌ جدی‌ در دستگاه‌های‌ مختلف‌ بدن‌

سرطان‌
مرگ‌
درمان‌

اصول‌ كلی‌
با انجام‌ آزمایش‌ خون‌ و آزمون‌ پادتن‌ ضد ویروس‌ ایدز (ممكن‌ است‌ حتی‌ تا 6 ماه‌ پس‌ از شروع‌ آلودگی‌ مثبت‌ نشود) می‌توان‌ تشخیص‌ را تأیید نمود. در بیمارانی‌ كه‌ آلودگی‌ به‌ ویروس‌ ایدز تشخیص‌ داده‌ می‌شود باید وجود سایر بیماری‌های‌ آمیزشی‌ و سایر عفونت‌ها مثل‌ سل‌ نیز مورد بررسی‌ قرار گیرد.
برای‌ مقابله‌ با اضطراب‌ و افسردگی‌ ناشی‌ از ابتلا به‌ این‌ بیماری‌ و احتمال‌ مرگ‌ باید روان‌درمانی‌ یا مشاوره‌ انجام‌ شود.
در صورت‌ بروز عوارض‌، ممكن‌ است‌ نیاز به‌ بستری‌ شدن‌ وجود داشته‌ باشد.
بعضی‌ از بیماران‌ وارد برنامه‌های‌ تحقیقاتی‌ می‌شوند كه‌ با هدف‌ دستیابی‌ به‌ درمان‌های‌ بهتر یا واكسن‌ یا بیماری‌ انجام‌ می‌گیرند. در این‌ گونه‌ برنامه‌ها، مراقبت‌ ممكن‌ است‌ به‌طور رایگان‌ انجام‌ پذیرد.
توجه‌ داشته‌ باشید كه‌ تشخیصی‌ زودهنگام‌ كمك‌كننده‌ است‌. اگر در معرض‌ خطر هستید، برای‌ بررسی‌ مراجعه‌ كنید، حتی‌ اگر احساس‌ می‌كنید كه‌ در سلامت‌ كامل‌ به‌ سر می‌برید. اگر می‌خواهید حامله‌ شوید، یا این‌ كه‌ حامله‌ هستید، انجام‌ آزمون‌ ویروس‌ ایدز ممكن‌ است‌ كمك‌كننده‌ باشد. در صورت‌ مثبت‌ بودن‌ آزمون‌ ویروس‌ ایدز به‌ هنگام‌ حاملگی‌، با درمان‌های‌ مخصوص‌ می‌توان‌ احتمال‌ عفونت‌ در نوزاد را به‌ حداقل‌ رساند.
در صورت‌ وجود گروه‌های‌ حمایتی‌، به‌ آنها بپیوندید.
از تماس‌ با افرادی‌ كه‌ دچار عفونت‌ هستند، حتی‌ سرماخوردگی‌، پرهیز كنید.

داروها

در حال‌ حاضر داروها در معالجه‌ عفونت‌ ایدز مؤثر نیستند. برای‌ مقابله‌ با عفونت‌ها یا پیشگیری‌ از آنها ممكن‌ است‌ آنتی‌بیوتیك‌ تجویز شود. ...

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید