مقاله آب درمانی ، انواع و روشهای آب درمانی

مقاله آب درمانی ، انواع و روشهای آب درمانی مقاله آب درمانی ، انواع و روشهای آب درمانی

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 25 KB

تعداد صفحات : 32

بازدیدها : 189

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 3500 تومان

خرید این فایل

مقاله آب درمانی ، انواع و روشهای آب درمانی

آب درمانی

قسمتهایی از متن:

آب درمانى مجموعه کارهایى است که در آنها از آب براى بهبود وضع جسمى یا روانى ، تقویت سلامتى یا زیبایى ، یا درمان دردها و بیماریها استفاده مى‏کنند و این استفاده به دو طریق درونى و بیرونى صورت مى‏گیرد. روش درونى شامل نوشیدن روزانه آب خالص ، یا آب شارژ شده ، یا آب معدنى خاص ، یا آب دریا به مقدارى و مدتى که آب درمانگر تجویز مى‏کند، می‌باشد. اما روش بیرونى شامل انواع حمام‏گیریها و آب پاشى‏ها به بدن است.

آب درمانی به روش بیرونی

آب پاشى‏

این نوعى درمان است که با کوبش شدید آب صورت مى‏گیرد. این روش نیروبخش و فرح‏بخش است ولى تحمل آن سخت است و بنابراین کاربرد خیلى گسترده ندارد و اشخاص پیر نمى‏توانند آن را تحمل کنند. ..

...

12ـ برای پاكسازی بخش معده تا مری، شخص هر پنج روز یكبار پس از غروب آفتاب به شیوه‌ی زیر استفراغ می‌كند: یك لیتر آب ولرم می‌نوشد و 5 دقیقه درجا می‌دود. چنانچه در این مدت استفراغ كرد كه بهتر؛ ولی اگر حالت استفراغ پیش نیامد، می‌تواند به ته گلو انگشت فرو كند؛ و اگر باز هم استفراغ نكرد، به یك لیتر دیگر آب ولرم نصف قاشق چایخوری نمك می‌افزاید و پس از هم‌زدن می‌نوشد. این بار حتماً استفراغ خواهد كرد.

13ـ برای پاكسازی دهان از سموم و عفونتهایی كه بدن در حال دفع آنها از راه دهان است، هر شب20 قطره‌ی ایرال‌وكس iralvex Drop در نصف لیوان چای غلیظ ریخته و یك قاشق چایخوری هم نمك به آن می‌افزاید و پس از هم‌زدن با آن قرقر می‌كند؛ ولی باید مواظب باشد كه چیزی از آن را فرو نبرد.

14ـ چنانچه در طول دوره، ناگهان رفتار بیمار غیر عادی شود و مانند دیوانه‌ها رفتار كند، افراد خانواده می‌بایست بی درنگ به او غذا دهند؛ زیرا رفتار غیر عادی نشانگر این است كه بدن در حال مصرف بافتهای مغز است. پس نقش خانواده در این جا نمایان می‌شود. ...

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید