مقاله مدیریت فرآیند حوادث

مقاله مدیریت فرآیند حوادث مقاله مدیریت فرآیند حوادث

دسته : مدیریت

فرمت فایل : word

حجم فایل : 31 KB

تعداد صفحات : 13

بازدیدها : 353

برچسبها : مدیریت فرآیند حوادث مدیریت حوادث

مبلغ : 2000 تومان

خرید این فایل

دانلود مقاله تحقیقاتی بررسی مدیریت فرآیند حوادث

مدیریت فرایند حوادث

مفهوم مدیریت فرایند حوادث

یکی از وظایف مدیران در کنار تولید کالا یا خدمات، به حداقل رساندن حوادث، رعایت مسائل زیست محیطی، توجه به مسئولیت های اجتماعی و پرورش منابع انسانی است.

مدیریت فرایند حوادث، یعنی بررسی علل حوادث در حین کار و انجام اقدامات پیشگیرانه. بر اساس مدیریت صحیح حوادث، می توان روش هایی را به کار بست که هزینه های اقتصادی حوادث را به حداقل ممکن برساند.

هزینه های مربوط به حوادث و آسیب های شغلی، به حدی است که مدیریت جدی حوادث را طلب می کند.

یکی از راه های مهم جلوگیری از حوادث، تقویت فرهنگ ایمنی در محیط کار است. یکی از مکانیسم های مهم مدیریت فرایند حوادث، انجام بموقع معاینات دوره ای است که نقش پیشگیرانه و درمانی دارد. ...

راهکارهای مدیریت حوادث

ایجاد تعادل بین جسم، روان و مسائل اجتماعی کارکنان: حوادث موسسات صنعتی و تولیدی، عمدتا ریشه انسانی دارند. کارکنان، دارای سه بعد جسم، روان و مسائل اجتماعی هستند. اگر تعادل منطقی بین سه بعد یادشده ایجاد شود، حادثه ای رخ نخواهد داد. در صورت وجود کمترین عدم تعادل بین آنها، ریشه های حوادث شکل گرفته و سازمان و فرایند تولیدی را با مشکل مواجه می سازد. برای ایجاد تعادل بین جسم، روان و مسائل اجتماعی، لازم است اقداماتی به شرح زیر صورت پذیرد:

الف) شناخت روان افراد و تفاوت های فردی و انجام طرح غربال گری و تعیین نابهنجاری های روانی

ب) توجه به نارسایی های جسمی و عدم تعادل هایی که در ارگانیسم بدن رخ می دهد

پ) حل مسائل اجتماعی افراد از طریق همیاری خانواده و همکاران آنان

ایجاد تعادل و تناسب در تسهیلات رفاهی کارکنان: در جامعه امروزی، اکثر موسسات صنعتی و غیر صنعتی دنیا، برای کارکنان خود تسهیلات رفاهی تدارک دیده اند.

معمولا فلسفه تسهیلات رفاهی، ترمیم روحیه کارکنان است تا کارکنان خسته از کار بتوانند مدتی را در خارج از محیط کار، استراحت کرده و با روحیه ترمیم یافته باز گردند. یکی از ریشه های حوادث، خستگی مفرط کارکنان است. این خستگی پس از مدتی حادثه آفرین خواهد شد. منظور از متعادل ساختن تسهیلات رفاهی این است که با انجام کاری علمی و تحقیقی، می توان مشخص کرد که کارکنان سطوح مختلف و دارای کارهای متفاوت، به چه نوع تسهیلاتی برای ترمیم روحیه خود نیاز دارند. خود کارکنان نمی توانند در مورد نوع تسهیلات رفاهی تصمیم گیری کنند. این سازمان است که می بایستی برای کارکنان مشخص سازد چه نوع تسهیلاتی روحیه آنان را ترمیم می کند. در موسسات صنعتی، به لحاظ تنوع کاری و تفاوت های فردی، معمولا نمی توان یک نوع تسهیلات را به شکلی اثربخش، تجویز کرد. ...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید