مقالات مطالعات آموزش، پرورش و مدیریت آموزشی

مقالات مطالعات آموزش، پرورش و مدیریت آموزشی مقالات مطالعات آموزش، پرورش و مدیریت آموزشی

دسته : مدیریت

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 4136 KB

تعداد صفحات : 241

بازدیدها : 358

برچسبها : مدیریت آموزشی

مبلغ : 5000 تومان

خرید این فایل

دانلود مجموعه مقالات مرتبط با آموزش و پرورش و مدیریت آموزشی: مطالعات و رویکردهای اندازه گیری و اصلاح

این مجموعه مقالات مناسب دانشجویانی است که در حال تحقیق و پژوهش پیرامون موضوع مدیریت آموزشی می باشند.

لیست مجموعه مقالات مدیریت آموزشی

ارزیابی عملکرد آموزشی با رویکرد مقایسه ای تحلیل شبکه ای و دیمتل

بررسی شایستگی های حرفه ای مدیران گروه های آموزشی

مقایسه دیوانسالاری دانشکده های مدیریت دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس الگوی مینتزبرگ

تعیین عوامل مؤثر بر ارتقای رضایت کاربران آموزش های مجازی تحت وب با استفاده از مدل کانو (بر اساس مطالعه موردی دو دانشگاه مجازی استان تهران)

بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه ارومیه بر اساس مدل سروکوال

ارائه ی الگویی تحلیلی برای تحقق آموزش های پژوهش محور در دانشگاه های افسری آجا (مورد مطالعه؛ دانشگاه هوایی شهید ستاری)

شناسایی عوامل مؤثر در شکل گیری رضایت دانشجویان

بررسی راهکارهای ایجاد همسویی میان محتوای آموزش حسابداری با ضرورت های محیط کسب و کار

ارائه یک مدل جهت اندازه گیری ارزش ویژه برند در حوزه خدمات: آزمون و پیاده سازی در یک دانشگاه مجازی

یادگیری و اعتماد سازمانی، حلقه های میانجی بین توانمندسازی روانشناختی و تعهد سازمانی

بخشی از متن مقاله ها

بررسی شایستگی های حرفه ای مدیران گروه های آموزشی

هدف پژوهش حاضر، بررسى شایستگى هاى حرفه اى مدیران گروه هاى آموزشى از دیدگاه اساتید و مدیران گروه هاى آموزشى دانشگاه آزاد اسلامى واحد تهران مرکزى است. در این پژوهش، ابتدا بر پایه مطالعات کتابخانه اى، مبانى نظرى و پیشینه پژوهش بررسى گردیده و سپس با توجه به نتایج حاصل، مجموعه اى از مؤلفه ها و زیر مؤلفه هاى مربوط به شایستگى هاى حرفه اى مدیران گروه هاى آموزشى، در قالب هفت مؤلفه شایستگى و پنجاه و دو زیر مؤلفه بیان شده است. جامعه آمارى پژوهش، همه اساتید (2200 نفر) و مدیران گروه هاى آموزشى (50 نفر) دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزى را شامل مى شود که بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان، تعداد 327 نفر از اساتید و 50 نفر از مدیران گروه هاى آموزشى به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردید. همچنین به منظور گردآورى اطلاعات، پرسشنامه اى در قالب هفت مؤلفه شایستگى و 52 رفتار بیانگر شایستگى، تنظیم شده است که پایایى آن با استفاده از ضریب آلفاى کرانباخ 99/08 محاسبه گردید. داده هاى حاصل با استفاده از روش هاى آمار توصیفى و استنباطى مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است: در بخش آمار توصیفى، میانگین، انحراف معیار میانگین، واریانس و انحراف استاندارد نمرات، محاسبه شده است و در بخش آمار استنباطى، براى بررسى تفاوت میان نگرش اساتید و مدیران گروه هاى آموزشى در مورد مؤلفه ها و زیر مؤلفه هاى مربوط به شایستگى هاى حرفه اى، از آزمون t گروه هاى مستقل استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که به لحاظ میزان اهمیتى که اساتید و مدیران گروه هاى آموزشى براى مؤلفه ها و زیر مؤلفه هاى مربوط به شایستگى هاى حرفه اى قائل هستند، بالاترین میانگین پاسخ از نظر مدیران گروه هاى آموزشى، به مؤلفه شایستگى هاى مدیریتى و پایین ترین میانگین به مؤلفه شایستگى هاى سیاسى مربوط است. همچنین در آراى اساتید، بالاترین میانگین، به مؤلفه شایستگى هاى شخصیتى و پایین ترین میانگین، به مؤلفه شایستگى هاى سیاسى مربوط است. در ضمن، با توجه به نتایج حاصل از اجراى آزمون t مستقل، مى توان گفت که بین دیدگاه اساتید و مدیران گروه هاى آموزشى درباره هر یک از مؤلفه ها و زیر مؤلفه هاى مربوط به شایستگى هاى حرفه اى مدیران، تفاوت معنادارى وجود دارد.

ارزیابی عملکرد آموزشی با رویکرد مقایسه ای تحلیل شبکه ای و دیمتل

هر نهادی برای آگاهی از جایگاه خود در میان دیگران و بهبود عملکردش، باید به صورت مستمر ارزیابی شود. اولین گام برای ارزیابی درست، هدف گذاری ارزیابی و سپس تدوین شاخص هایی است که رسیدن به آن اهداف را ممکن می کنند. نکته مهم دیگر، تعیین اولویت شاخص ها و تأثیری است که یک از آن ها بر دیگران دارد. در این خصوص روش های متفاوتی وجود دارد که از میان آن ها می توان به روش تحلیل شبکه ای و روش دیمتل اشاره کرد. فرآیند تحلیل شبکه ای یکی از روشهای تصمیم گیری چند معیاره و نسبتا جدیدی است که تمام روابط داخلی بین اجزا را به صورت نظام مند مورد بررسی قرار می دهد. روش دیمتل نه تنها می تواند روابط علت و معلولی بین شاخصها را به صورت یک مدل ساختاری در بیاورد، بلکه می تواند به عنوان روشی برای مدیریت وابستگی های درونی مجموعه ای از عوامل نیز به کار گرفته شود. در این مقاله سعی خواهد شد بر اساس رویکرد مقایسه ای دو روش تحلیل شبکه ای و دیمتل، برای اولویت بندی شاخص های کلیدی آموزشی دانشگاه شهید بهشتی و تعیین ارتباطات درونی آنها راهکاری ارائه شود تا این دانشگاه را برای ارزیابی عملکرد آموزشی خود توانمندتر سازد.

یادگیری و اعتماد سازمانی، حلقه های میانجی بین توانمندسازی روانشناختی و تعهد سازمانی

امروزه، تغییر و تحولات سریع عوامل محیطی، میزان پیچیدگی و ابهام را افزایش داده است و در چنین شرایطی، استفاده از پارادایمهای قدیمی چارهساز نیست. از این رو، در پژوهش حاضر تلاش شده است رویکرد جدیدی استفاده شود که مجموعه ای از مفاهیم را به منظور مقابله با این شرایط پیچیده با هم مورد توجه قرار دهد. ترکیبی از مفاهیم رفتاری و مدیریتی که تاکنون در هیچ یک از مدلهای مفهومی منتشر نشده است. برای استخراج مدل مفهومی، نظریه ها و مدل های مرتبط با موضوعات و پژوهش های پیشین، به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت و مدلی که مفاهیم توانمندسازی روانشناختی (متغیر مستقل)، تعهد سازمانی (متغیر وابسته)، اعتماد سازمانی و یادگیری سازمانی (متغیر میانجی) را شامل می شود، طراحی و روابط بین آنها مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. پرسش اصلی پژوهش حاضر این است که تا چه حد اعتماد سازمانی و یادگیری، بر ارتباط توانمندی روانشناختی با تعهد سازمانی تأثیر می گذارد. روش پژوهش حاضر، از نوع توصیفی و ماتریس کوواریانس همبستگی است. به همین منظور، از میان کارشناسان اداره امور کل کارکنان بانک ملت، عده ای از افراد با نمونه گیری تصادفی ساده (125نفر) انتخاب شدند. تحلیل داده ها در نرم افزار Lisrel و Spss با استفاده از فنون آماری مانند رگرسیون، تحلیل عاملی تأییدی به منظور تأیید شاخصهای مناسب و حذف و شاخصهای ضعیف و تحلیل مسیر برای یافتن مسیر بهینه میان متغیرها انجام شد. در نهایت، شاخص های ضعیف حذف (تدوین مدل ساختاری) مسیر بهینه و مطلوب میان متغییرها (تحلیل مسیر) تعیین گردید.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید