مقاله فرهنگ و شخصیت

مقاله فرهنگ و شخصیت مقاله فرهنگ و شخصیت

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 67 KB

تعداد صفحات : 56

بازدیدها : 207

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 8000 تومان

خرید این فایل

مقاله فرهنگ و شخصیت

فایل حاضر دارای یک فایل ورد در 56 صفحه و یک فایل پاورپوینت با 46 اسلاید می باشد . در زیر قسمتهایی از متن مقاله ورد و مطالب آن آورده می شود.

حوزه ی فرهنگی و اجتماعی

تخلفات فرهنگی ( یك مثال)

روان شناسی شخصیت فرهنگی چیست؟

سه رویكرد عمده ی فرهنگی

فرهنگ فراخوانده

همكاری فراخوانده

روش های جفتگیری فراخوانده و تجارب اولیه

احترام، توهین و تجاوز و تعرض فراخوانده

فرهنگ انتقال یافته :

تفاوت های فرهنگی در ارزش های اخلاقی :

تفاوت های فرهنگی در خودپنداره

تفاوت های فرهنگی در تكامل نفس

تغییرات شخصیت در فرهنگ

عمومیت های فرهنگی

باورهایی درباره ویژگی های شخصیتی زنان و مردان

ابراز احساسات

ابعاد توصیف و ارزیابی شخصیت

مدل پنج عامل شخصیت

=======================

قسمتهایی از متن:

حوزه ی فرهنگی و اجتماعی

سرخپوستان یانوماهوی ونزوئلا سرپناهی موقتی برپا می كنند كه از آنجا به دنبال غذا گشت زنی می كنند و به شكار حیوانات می پردازند. وقتی این پناهگاه ها خالی از غذا می شود، حركت كرده و در جای دیگری ساكن می شوند. در یك روز خاص مردان در هنگام سحر جمع شده و تداركات حمله به یك دهكده ی مجاور را فراهم می سازند. گروه دلواپس و نگران هستند. مردان طرف مهاجم در خطر آسیب هستند و یك مرد ترسو ممكن است سرباز زند و با گفتن اینكه خار در پایش فرو رفته است از حمله شانه خالی كند. مردانی كه اغلب این كار را زیاد انجام می دهند شهرت خود را به خطر می اندازند. برای یك یانوماهو هیچ چیز بیشتر از عمل نامردی و ترسویی نمی تواند شهرت و اعتبارش را خراب كند.

اما مردان یانوماهو همه مثل هم نیستند، حداقل دو گروه قابل تشخیص وجود دارد كه فوق العاده در شخصیت متفاوت هستند. مردان یانوماهوی زمین های پست بسیار پرخاشگر هستند. آنها در زدن زنان خود با چوب به خاطر تخلفاتی مانند دیر آوردن چایی درنگ نمی كنند. آنها اغلب مردان دیگر را برای جنگ با گرز یا تبر به مبارزه می طلبند. و گاهی به دهكده های مجاور اعلان جنگ می كنند و سعی می كنند تا مردان دشمن را بكشند و زنان را به تصرف درآورند. این مردان یانوماهویایی بالای سرشان را می تراشند تا زخم های حاصل از مبارزه را با غرور نشان دهند وگاهی جای زخم شان را با رنگ قرمز رنگ می كنند تا آن را به عنوان نشانه ی شهامت و استقامت نشان دهند. در میان مردان یانوماهویایی زمین های پست پرخاشگر ترین مردان بیشترین تعداد زنان را دارند. در واقع كسی یك مرد واقعی تلقی نمی شود مگر اینكه مرد دیگری را كشته باشد و افتخار بودن یك یانومای را به دست آورده باشد. مردانی كه یانومای هستند، بیشترین زنان را دارند. ...

...

تفاوت های فرهنگی در تكامل نفس

تكامل نفس گرایش به توصیف و معرفی خود با استفاده از ویژگیهای اجتماعی با ارزش یا مثبت مثل مهربان، فهمیده، باهوش و كوشا هست. تمایل به سوی تكامل نفس با گذشت زمان ثابت میشود و از این رو ویژگی های بادوام شخصیت هستند. مطالعات متعدد نشان داده اند كه امریكایی های شمال یك ارزیابی معمولا مثبت از خود دارند. مثلا مطالعه ای نشان می دهد كه خودپنداره های بزرگسالان امریكایی به اندازه چهاربرابر ویژگی های منفی حاوی ویژگی های مثبت است.  در مقایسه با امریكایی ها، ژاپنی ها، اظهارات خود انگیخته مثبت خیلی كمتری درباره خود دارند. ژاپنی ها در تفسیر مقیاس های خود حرمتی (عزت نفس) نمرات كمتری از امریكایی ها می گیرند. بعلاوه مخاطبین ژاپنی توصیفات منفی تری از خودشان ارائه می دهند. مثل «من خیلی زیاد فكر میكنم» و «من تا حدی آدم خودخواهی هستم» حتی توصیفات خود مثبت پاسخگویان ژاپنی بصورت منفی است. مثل «من تنبل نیستم» پاسخگویان امریكایی احساسی مشابه این عبارت ابراز می كنند. «من آدم با پشتكار و زحمت كشی هستم» تفاوت های فرهنگی مشابه بین پاسخگویان كره ای و امریكایی مشاهده شده است. پاسخگویان امریكایی اظهارات مثبت را تائید می كنند. این تفاوت ها در تكامل نفس  در توصیفات خود والدین درباره كیفیت روش های انجام وظایف والدین شان نیز بچشم می خورد. در حالیكه  والدین امریكایی، شیوه های والدینی خود را با عبارات معمولا پرحرارت توصیف می كنند. والدین كره ای، ارزیابی های خود تقریبا منفی ارائه میكنند.

....

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید