مقاله قرص های روانگردان

مقاله قرص های روانگردان مقاله قرص های روانگردان

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 83 KB

تعداد صفحات : 36

بازدیدها : 201

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 3500 تومان

خرید این فایل

مقاله قرص های روانگردان

قسمتهایی از متن:

قرص‏های ام.دی.ام.آ (MDMA) که با نام‏های اکستاسی Ecstasy، اکس X، اکس‏تی‏سی XTC و ... نیز شناخته می‏شوند، جزو اصلی گروه مواد مخدر توهم‏زا و سرخوشی‏آور به شمار می‏روند که از مواد شیمیایی ساخته می‏شوند.

در سطح خارجی این قرص‏ها اغلب اشکال و حروفی دیده می‏شوند که به همراه رنگ و ترکیبات رنگی، شدت و مدت زمان تاثیر و نوع ماده موثر آن را برای مصرف کننده مشخص می‏کند هر چند درستی این کدها قابل اطمینان نیست!

علاوه بر بی‏پروایی در رفتار و گفتار، احساس داشتن قدرت و نیروی فوق‏العاده و بروز رفتارهای هیجانی، یکی از خطرات مصرف اكستاسی از بین‏بردن قابلیت مهار جنسی در افراد است كه این عامل بخصوص در اكس پارتی‌ها،  بسیار خطرناک بوده و تبعات ناگواری بویژه برای زنان در بر دارد.

اکستاسی را می‏توان «جادوی مرگ» در قرن حاضر خواند. تاثیر این قرص نیروزا آنقدرها باقی نمی‏ماند و وقتی به پایان برسد دیگر از شور و هیجان خبری نیست. آنچه باقی می‏ماند بی‏قراری، اضطراب خستگی و کوفتگی عضلات، بی‏انگیزگی و بی‏تفاوتی، افسردگی و احساس بیهودگی است. احساسی که ممکن است فرد را تا حد مرگ به جنون بکشاند!

 تعریف :

 قرص های شادی بخشاکس تاسی(ecstasy) یک داروی روان گردان مصنوعی از دسته داروهای محرک , با دو خاصیت تحریکی شبه آمفتامین و توهم زای شبه LSD است .نام های خیابانی این ماده  XTC قرص شادی ، عشق و آتش فرشته می باشند . فرمول شیمیایی آن متیلن دی اکسی آمفتامین بطور مخفف MDMA است . این ماده برای سیستم عصبی سمی بوده و در دوزهای بالا قادر است درجه حرارت بدن را خیلی سریع افزایش دهد که منجر به تخریب عضلات ، کلیه و سیستم قلبی عروقی خواهد شد . از اعضاء دیگر خانواده اکستاسی, میتوان آمفتامین و کوکائین را نام برد.

...

مسمومیت با اكستازی:

آنچه به دنبال مسمومیت با اكستازی اتفاق می‌افتد كُما و مرگ است. فرد به‌ شدت عرق می ‌كند و حجم زیادی از آب بدنش را از دست می ‌دهد. مردمك چشم گشاد می ‌شود. تب بالا می‌ رود و فرد گرمازده ‌می شود. قلب به‌ شدت می ‌تپد.

فشارخون بالا می ‌رود و هر لحظه احتمال خونریزی مغزی یا حملات قلبی وجود دارد.

هنوز پاد زهر مؤثری برای درمان مسمومیت ناشی از مصرف اكستازی شناخته نشده است. در مورد این قبیل افراد، پزشكان به اقدامات حمایتی مانند پایین آوردن فشارخون، جبران آب از دست ‌رفته و كنترل درجه حرارت بدن اكتفا می‌ كنند.

لاغری با قرص های اکستازی!

سلامت :تب لاغری هم چند وقتی است كه مردم دنیا را از كار و زندگی انداخته و عده زیادی را درگیر كرده است.

متاسفانه مثل تمام چیزهایی كه مد می‌شوند و تقلبیشان به بازار می آید، قرص‌های لاغری هم همین چند وقت پیش تعدادی دختر جوان را راهی دیار باقی كرد. اما دكتر فرزاد قشلا‌قی، متخصص پزشكی قانونی و مسمومیت‌ها گفته است: اكثر قرص‌های لا‌غری‌كه در بازار با اشكال و قیمت‌های مختلف به فروش می‌ رسد، با مواد مخدر تهیه می‌ شود. ...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید