مقاله اختلالات هویت جنسی

مقاله اختلالات هویت جنسی مقاله اختلالات هویت جنسی

دسته : روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 19 KB

تعداد صفحات : 30

بازدیدها : 243

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 4000 تومان

خرید این فایل

مقاله اختلالات هویت جنسی

مقاله اختلالات هویت جنسی

قسمتهایی از متن:

اختلالات هویت جنسی

«هویت جنسی(Gender Identity)» بازتاب احساس مردانگی یا زنانگی فرد است. هر كودكی تاسن  2-3  سالگی باور محكمی‌در مورد مرد یا زن بودن خود پیدا می‌كند و راحت و قاطع می‌گوید:«من یك پسرم» یا «من یك دخترم» اما حتا اگر رشد جنسی او طبیعی هم باشد، حس نرینگی یا مادینگی فرد كامل نیست و باید رشد و تكامل یابد.

هویت جنسی بر اساس زیست شناسی افراد بنا می‌شود، از آموزه‌های اجتماعی اثر می‌پذیرد و برای این كه به دوام و ثبات دست یابد، به گذشت زمان نیاز دارد.

هویت جنسی به طور ضمنی به معنای وجوه فیزیولوژیك رفتار مرتبط با مردانگی یا زنانگی است. اما باید بین جنسیت اچتماعی و جنسیت بیولوژیك(زیست شناختی) تمایز و تفاوت قائل شد؛ هرچند در اغلب موارد، این دو با یكدیگر متناسب و هماهنگ هستند، یعنی مردان رفتار مردانه و زنان رفتار زنانه از خودنشان می‌دهند. ولی گاه در مواردی چون مبحث ما جنسیت و هویت‌جنسی بایكدیگر در تعارض و تضادند.

ویژگی‌های جسمانی از جنسیت زیست شناختی فرد بر می‌آید اما این به تنهایی هویت جنسی را شكل نمی‌دهد. در پیدایش هویت جنسی، سر مشق‌های بی شمار اجتماع نقش دارند، سرمشق‌هایی از همبازی‌ها، پدر و مادر، خواهر و برادر، آشنایان، آموزگاران و دیگر روابط اجتماعی – فرهنگی ساری و جاری. ..

...

اختلال هویت جنسی (G.I.D.) و نارضایتی جنسیتی(T.S.) عجیب و غریب تر از آن چه گفته شد، نیست. نه نشانه آخرالزمان است، نه پیش ‌قراول یورتمه‌ی خر دجال! اختلالی است كه بر سر آن كه آن را كاملاً حاصل اختلالات دوره‌ی جنینی (پیش از زاده شدن) و یا كلاً پیامد مشكلات روانی – اجتماعی و پرورشی – فرهنگی (پس از زاده شدن) بدانیم، هنوز اختلاف است.

پژوهش این جانب كه به لطف و یاری فراوان سركار خانم دكتر رحیمیان و مركز MRI  دكتر اطهری و مساعدت و عنایت جمعی از اساتید و روان پزشكی، نورولوژی و پزشكی قانونی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی تهران در حال انجام است، درست همین اختلاف دیدگاه را هدف گرفته است.

مطالعات مشابه بسیار اندك انجام شده و تنها مطالعه‌ی در حد و اندازه‌ی پژوهشی ما، بر  6  جسد مبتلایان به اختلال هویت جنسی صورت گرفته است. امیدواری من آن است كه بتوانیم این پژوهش را با  60  نمونه زنده انجام دهم و مقاله‌ی آن را در مجامع بین‌المللی روان‌پزشكی و علوم‌اعصاب ارائه نمایم. بی‌شك چنین امری اعتبار ویژه و شگرفی برای میهن‌مان به ارمغان خواهد آورد. چرا كه نرم افزاری Volumetry  مورد استفاده‌ی ما جُز در ایالات متحده آمریكا، حتا در اروپا نیز وجود ندارد تا چه رسد به آسیا و خاورمیانه و كشورهای ثروتمند عربی. ...

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید