مقاله نظریه بازی ها

مقاله نظریه بازی ها مقاله نظریه بازی ها

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 207 KB

تعداد صفحات : 83

بازدیدها : 345

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 7000 تومان

خرید این فایل

مقاله نظریه بازی ها

قسمتهایی از متن:

پیشگفتار

منابع نظریه بازیها و كاربردهای آن

نظریه‌ی بازی‌ها امروزه كاربرد وسیعی در شاخه‌های مختلف علوم مخصوصاً علوم انسانی و رشته اقتصاد پیدا كرده است به طوریكه در زمان حاضر فراگیری آن جزء ضروریات اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. به همین دلیل به زبان‌های مختلف بالاخص انگلیسی، كتب متعددی در این زمینه برای مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی تدوین شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در كشور ما نیز آموزش نظریه بازی‌ها به عنوان یك مبحث مستقل و یا مبحثی در لابلای دروس در دانشگاههای معتبر كشور در حال شكل‌گیری و رشد می‌باشد. خلاء كتاب فارسی در این زمینه كه بتواند نظریه بازی‌ها و كاربردهای آنرا معرفی كند احساس می‌گردد. كتاب تخصصی نظریه بازی‌ها برای تدریس در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در رشته اقتصاد و فصولی از آن برای تدریس در قطع فوق‌لیسانس رشته‌های علوم سیاسی، روابط بین‌الملل،مدیریت،مهندسی صنایع و رشته‌های نظامی می‌باشد. ...

...

خدعه‌ها و نیرنگ‌های فراوانی وجود دارد كه افراد می توانند از آنها استفاده كنند تا بدان وسیله از طرف مقابل امتیاز بگیرند. این تدابیر و نیرنگ‌ها ممكن است غیر قانونی، غیر اخلاقی و یا صرفاً نامطلوب و ناخوشایند باشند. منظور از به‌كارگیری آنها این است كه فرد به كسی كه از آنها استفاده می كند كمك كند كه استفاده های قابل توجهی در كشمكش خواسته های طرفین به دست آورد و در این تنازع خواسته ها برنده شود. بطور كلی تاكتیك‌های موجود در مذاكره به اعمالی اطلاق می شوند كه فرد را در دستیابی به اهداف خود توانا می سازد. در زیر برخی از تاكتیك‌های خدعه آمیز در مذاكره مورد بررسی قرار می گیرد.

1)  سیاست گام به گام یا سالامی

سالامی روشی است برای نیل به هدف، به جای اینكه یك قدم بزرگ برداشته شود، در هر زمان خرده خرده جلو می رود یعنی در هر بار مذاكره به جزیی از آنچه می خواهیم می‌رسید نه یكباره به تمام آنچه كه می خواهید .

2) عمل انجام شده

در این تاكتیك فرد در مقابل عمل انجام شده قرار می گیرد . این تاكتیك به منظور غافلگیر نمودن طرف مقابلی است كه آمادگی ندارد. ...

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید