تحقیق عوامل افت تحصیلی دانش آموزان

تحقیق عوامل افت تحصیلی دانش آموزان تحقیق عوامل افت تحصیلی دانش آموزان

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 24 KB

تعداد صفحات : 28

بازدیدها : 163

برچسبها : دانلود تحقیق پیشینه تحقیق

مبلغ : 4500 تومان

خرید این فایل

تحقیق عوامل افت تحصیلی دانش آموزان (منابع دارد)

عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی شهر اهواز

قسمتهایی از متن تحقیق:

چکیده

در این تحقیق هدف اصلی شناسایی عوامل مهم افت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی شهر اهواز در سال 81-1380 بوده است. از بین کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی شهر اهواز که حداقل یکبار در پایه سوم مردود شده بودند بطور تصادفی 200 نفر انتخاب شدند. برای جمع  آوری اطلاعات از دو مقیاس سنجش عوامل افت تحصیلی و شاخص افت تحصیلی یا 95 متغیر استفاده شده است. تحلیل عوامل نشان داد که 6 عامل قابل استخراج است. عوامل استخراج شده روی هم در 8/43 درصد واریانس افت تحصیلی را تبیین می کرد. این عوام به ترتیب واریانس تبیین شده عبارتند از: مسائل ناشی از معلم و تدریس؛، مسائل مربوط به خانواده، مشکلات ناشی از برنامه ریزی درسی، مسائل مربوط به سلامت جسمانی و روانی دانش آموز، مسائل عمومی و مشکلات ناشی از مدیریت آموزشی، همه عوامل استخراج شده از پایایی و روایی رضایت بخشی برخوردار بودند. ضرایب همبستگی عوامل ششگانه با تعداد سالهای مردودی نیز در سطح مورد انتظار معنی دار بودند. ...

...

برای مقایسه تاثیر گذاری عوامل ششگانه با هم روی افت تحصیلی از روش وزن دادن میانگین عوامل بر مبنای 0 تا 5 استفاده شده است (اصلا نمره صف، خیلی کم نمره یک، کم نمره 2، متوسط نمره 3، زیاد نمره 4، و خیلی زیاد نمره 5) . میانگی وزنی عوامل ششگانه به ترتیب برابر 75/2 ، 08/3، 40/3 ، 12/2، 39/2، 51/2 و کل عوامل 72/2 بوده است. مقایسه میانگین ها نشان م ی دهد ه بیشترین تاثیر را عوامل شماره دو(مسائل مربوط به خانواده دانش آموز) و کمترین تاثیر را عوامل شماره دو (مسائل مربوط به  خانواده دانش آموز) و کمترین تاثیر را عامل شماره چهار (ماسئل مربو به سلامت جسمانی و روانی دانش آموز بعد از عامل خانواده (مشکلات ناشی از برنامه ریز درسی)، مسائل مربوط به معلم و تدریس او» و «مشکلات ناشی از مدیریت آموزشی» بیشترین تاثیر را داشته اند.

برای بررسی سوال سوم از همبستگی چند متغیری استفاده شده است. عوامل ششگانه با هم ضریب همبستگی چند متغیری برابر 33/0 = MR به تعداد مردودی در دوران تحصیل دانش آموزان داشته اند که از ضرایب هر کدام به تنهایی با عدد مردودی بزرگتر است. 10 درصد  واریانس تعداد مردودی دوران تحصیل دانش آموزان از ترکیب خطی عوامل ششگانه بدست می آید. ( (05/0 > P و 18/6 = df و 33/2 F).

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید