تحقیق تاثیر رسانه ها بر بزهکاری کودکان و نوجوانان (تلویزیون، ماهواره و غیر )

تحقیق تاثیر رسانه ها بر بزهکاری کودکان و نوجوانان (تلویزیون، ماهواره و غیر    ) تحقیق تاثیر رسانه ها بر بزهکاری کودکان و نوجوانان (تلویزیون، ماهواره و غیر    )

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 30 KB

تعداد صفحات : 37

بازدیدها : 269

برچسبها : دانلود تحقیق پیشینه تحقیق

مبلغ : 5000 تومان

خرید این فایل

تحقیق تاثیر رسانه ها بر بزهکاری کودکان و نوجوانان (تلویزیون، ماهواره و غیر )

عناوین مطالب و قسمتهایی از متن مقاله:

فهرست :

مقدمه

فصل اول :

 بزهكاری

تاریخچه بزهكاری

كودكان بزهكار

فصل دوم :

 بررسی تاثیر تلویزیون بر بزهكاری كودكان و نوجوانان

تلویزیون

كودكان چگونه از تلویزیون استفاده می كنند ؟

تلویزیون و روابط اجتماعی

تاثیرات تلویزیون

آیا تلویزیون خشونت را یاد می دهد و موجب بزهكاری می شود ؟

فصل سوم :

 بررسی تاثیر اخبار تلویزیون بر بزهكاری

اخبار تلویزیون

فصل چهارم :

بررسی تاثیر مطبوعات بر بزهكاری

مطبوعات

نتیجه گیری

منابع و مآخذ

مقدمه

بسیاری از دانش پژوهان ، متفكران و مصلحان اجتماعی عصر حاضر را با نام های متفاوتی چون « عصر تكنیك » ، « عصر ارتباطات » ، « دهكده جهانی » و رهبری از راه دور نامیده اند . البته رهبری از راه دور نه تنها در مورد ماهواره ها و فضاپیماها صادق است ، بلكه هدایت از مسافت دور به وسیله رسانه های گروهی در مورد انسان نیز صدق می كند .

تا قرن بیستم ، رهبری و ارشاد انسان رویارو و براساس ارتباط بود ، در صورتی كه در عصر حاضر ارتباطات یك طرفه و از راه دور صورت می گیرد . به طوری كه بین شنونده و گوینده ، یا بهتر بگوییم بین موثر و متاثر به طور نسبی فاصله زیادی وجود دارد . ...

در این تحقیق تاثیرات رسانه های تصویری چون تلویزیون ، سینما ، ویدئو ، ماهواره و مطبوعات در بزهكاری كودكان و نوجوانان مورد بررسی قرار می گیرد .

...

تلویزیون و روابط اجتماعی

وقتی كودكی با خانواده یا همسالان خود روابط رضایت بخشی ندارد ، تمایل پیدا می كند كه به تلویزیون رو كند و آنجا می تواند برای مدتی عرصه مسائل زندگی و احتمالا" تنش خود را كاهش دهد . اما  وقتی ما برخی دیگر از متغیرها را وارد قضیه كنیم ، این رابطه دیگر یك رابطه ساده نیست . اگر به كودكان دارای هوش و پایگاه اجتماعی پایین توجه كنید ، چنانچه روابط آنان با والدین یا همسالان خود رضایت بخش نباشد چه اتفتقی روی می دهد . در این حالت برخورد بیشتر موجب تماشای بیشتر تلویزیون نمی شود ، اگر امری هم روی دهد ، كاهش در تماشاست .

كیفیت روابط كودك با خانواده و گروه همسالان خود بدین ترتیب به تعیین میزان تماشای تلویزیون كمك می كند . اما این كمك بسیار فراتر هم می رود ، در حالی كه به دلیل ناكامی در روابط خانوادگی یا روابط با دوستان از پرخاشگری آكنده است ، احتمالا" در جستجوی محتوای خشونت آمیز تلویزیون است و آن را به یاد می آورد . اگر روابط اجتماعی وی رضایت بخش نباشد احتمال دارد براساس خیال پردازی های حاصل از تلویزیون به خیال پردازی رو كند . اگر وی برای پاسخ به نیازهای اجتماعی خویش در جستجوی خشونت بر آید ، احتمالا" آن خشونت را هنگامی كه در زندگی واقعی نیاز به پرخاشگر بودن را حس كند ، به یاد می آورد و آن را زنده می كند .

تاثیرات تلویزیون

تلویزیون نشان داده است كه در برانگیختن سلیقه ها بهتر از برانگیختن فعالیت های فكری یا خلاق عمل می كند . علایم كمی در دست است كه نشان دهد تلویزیون باعث تعالی ذوقی افراد می شود و نگرانی هایی ابراز شده است مبنی بر اینكه تلویزیون تجاری در حال منجمد كردن در یك سطح ذوقی مبتنی بر استانداردهای رایج خود است .

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید