مقاله محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی ، بهبود روش زندگی

مقاله محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی ، بهبود روش زندگی مقاله محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی ، بهبود روش زندگی

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 46 KB

تعداد صفحات : 71

بازدیدها : 229

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 6000 تومان

خرید این فایل

راه های حفاظت از محیط زیست و بهبود روش های زندگی

راه های حفاظت از محیط زیست و بهبود روش های زندگی

در ابتدا نظری به محیط زیست انداخته ایم و اینکه منابع آلودگی چیست؟

سپس درباره ی کاهش زباله های خانگی پیشنهاداتی دارد در ادامه طرز صحیح استفاده از آب و مثال هایی جهت راهنمایی جلوگیری از اسراف آب.

در دنباله ی بحث راه های صرفه جویی انرژی در خانه از جمله گاز عنوان می شود و کارهای ساده ای را جهت جلوگیری از صدماتی که به محیط زیست وارد می شود پیشنهاد می کند. از جمله هدیه دادن گل ریشه دار و درختجه های تزئینی به جای دسته گل- یا این که از انبوه مراسلات پستی بیهوده باید کاست و یا استفاده کمتر از پوشک بچه یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی- استفاده ی کمتر از گوشت. که برای هر کدام دلایلی جالب توجه ارائه داده می شود.

بخشهایی از متن :

نظری به محیط زیست کشور ما ایران:[1]

در بدو امر ایران کشوری بسیار پهناور با تنوع شدید و گسترده اقلیمی به نظر می آید که اکثراً در طی سال حداکثر دمای جنوب با حداقل دمای منطقه شمال آن بیشتر از 40 درجه سانتیگراد تفاوت را نشان می دهد.

در حدود 50 درصد از وسعت سرزمین ما را کوهستان ها و 23 درصد وسعت آن را کویرهایی تشکیل می دهند که در برخی از نقاط آنها ارتفاع تپه های ماسه متحرک تا 300 متر رسیده و جزء کویری ترین مناطق جهان به حساب می آیند. متأسفانه وسعت کویرهای کشور در حال افزایش بوده و در نتیجه فرآیندهای شوری و قلیایی شدن، بیشتر از 250000 کیلومتر مربع یا 15 درصد دیگر از وسعت کشور به سوی کویری شدن پیش می رود. به این ترتیب 88 درصد کشور ما فاقد ویژگی های زیستی قابل ملاحظه است.

صرف نظر از جنگل های انبوه در شمال، بیشتر مناطقی که در کردستان ، چهارمحال بختیاری و... به نام «جنگل» نامیده می شوند. در حقیقت بیابان هایی هستند که بوته های کوتاه و متفرق پسته و بادام وحشی موجود در آنها خبر از وجود جنگل هایی در گذشته می دهند. این جنگل ها با استفاده بی رویه ، غیر مسئولانه و غارتگرانه به زودی به دشت های لم یزرعی تبدیل خواهند شد.

هر چند وسعت مراتع ایران را 90000 هکتار گزارش کرده اند. ولی به زحمت مراتع خوب و متوسط ایران به 14000 هکتار می رسند. این سفره کوچک و حقیر طبیعی در حدود 35 میلیون دام را تغذیه می کند که مسلماً به علت چرای مفرط، بلافاصله پس از سبز شدن علف ها، حتی تا ریشه آنها هم توسط دام های گرسته کنده شده و پس از چند باران با فرسایش زمین، این اراضی هم به شنزارهایی متروک تبدیل می گردند. ...

...

 

4) کیسه های پلاستیکی

موقعی که ما برای خرید به یک فروشگاه مواد غذایی یا میوه فروشی مراجعه می کنیم ممکن است تعداد زیادی کیسه پلاستیکی کوچک و بزرگ را به خانه بیاوریم که هر یک از کالاهایی را که خریده ایم در یکی از آنهاست.

آیا هرگز به این اندیشیده اید که میلیاردها کیسه پلاستیکی که در هر سال مورد استفاده قرار می گیرند. چه عاقبت و سرانجامی پیدا می کنند؟

کیسه های پلاستیکی از نفت ساخته شده و مانند سایر فرآوردهای نفتی جزء آلوده کنندگان محیط زیست می باشد و سالیان متمادی در طبیعت باقی می ماند و از بین نمی رود.

تعدادی از کیسه های پلاستیکی بالاخره به رودخانه و دریاها راه پیدا می کنند و تعداد زیادی از حیوانات دریایی از طریق خوردن آنها یا گیر کردن در نای آنها تلف می شوند.

تعداد زیادی از کیسه های پلاستیکی دارای اشکال و یا نوشته هایی هستند که در مرکب آنها فلز بسیار سمی کادمبوم به کار رفته است. موقعی که این کیسه ها بسوزند فلز سمی کادمیوم به هوا راه پیدا می کند و باعث آلودگی هوا شده و در نهایت با تنفس انسان باعث خطرات ناخواسته می شود.

راه هایی که می توان انجام داد:[1]

  1. اگر به مقدار کم خرید می کنید، بهتر است به جای کیسه های پلاستیکی از پاکت های کاغذی استفاده کنید.
  2. تلاش نمایید کیسه های کاغذ را برای بازیافت و تبدیل به کارتن جمع آوری کنید.
  3. بهتر است موقعی که برای خرید می روید یک کیسه پارچه ای همراه خود ببرید.
  4. هنگامی که مواد غذایی را به صورت خام تهیه می کنید استفاده از توری ها راحت تر و بهتر است.

....

 

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید