تحقیق آشنایی با سخت افزار کامپیوتر

تحقیق آشنایی با سخت افزار کامپیوتر تحقیق آشنایی با سخت افزار کامپیوتر

دسته : کامپیوتر و IT

فرمت فایل : word

حجم فایل : 254 KB

تعداد صفحات : 55

بازدیدها : 172

برچسبها : تحقیق کامپیوتر سخت افزار

مبلغ : 1500 تومان

خرید این فایل

دانلود تحقیق آشنایی با سخت افزار کامپیوتر

بخشهایی از متن و معرفی تحقیق آشنایی با سخت افزار کامپیوتر

چکیده

امروزه کامپیوتر در موارد متعددی به خدمت گرفته می شود. برخی از تجهیزات موجود در منازل، دارای نوعی خاصی از ریز پردازنده می باشند. حتی اتومبیل های جدید نیز دارای نوعی کامپیوتر خاص می باشند. کامپیوترهای شخصی، اولین تصویر از انواع کامپیوترهایی است که در ذهن هر شخص نقش پیدا می کند. که به شرح چند نمونه از سخت افزار کامپیوتر می پردازیم....

حافظه RAM (Random Access Memory)

RAM نوعی حافظه است که کامپیوتر از آن برای ذخیره برنامه ها و داده ها هنگام پردازش استفاده می کند. اطلاعات اکثر انواع RAM ها هنگام خاموش کردن کامپیوتر پاک می شود. در حال حاضر شرکت ها در تلاش هستند RAM هایی تولید کنند که با خاموش شدن کامپیوتر هم، داده ها را در خود نگه دارند (با استفاده از نانوتیوب های کربنی و اثر تونل های مغناطیسی).

امروزه بعضی از انواع RAM ها قادرند اشتباهات تصادفی را تصحیح کنند. در سال های اخیر chip هایی ساخته شده است که تا GB10 حافظه دارند، همینطور chip هایی که اندازه آن ها در حدود 18/0 میکرون می باشد.

انواع RAM (نرخهای عملکرد با رنگ سبز نشان داده شده اند):

SDRAM (Synchronous Dynamic RAM) ® 100 MHz
DDR SDRAM (Double-Data-Rate SDRAM)
DDR1 (or DDR) ® 100-200 MHz
DDR2 ® 200-400 MHz
DDR3 ® 400-800 MHz
RDRAM (Rambus Dynamic RAM) ® 300-800 MHz

آشنایی با تکنولوژی های DDR و DDR2 و GDDR

DDR چیست؟

Double Data-Rate Memory---> DDR Memory

DDR SDRAM که به طور خلاصه DDR نامیده میشود تکنولوژی ساختار یافته ای بر اساس SDRAM های PC100 و PC133 فعلی می باشد و برای دو برابر کردن نرخ اطلاعات حافظه طراحی شده است.

یک حافظه SDRAM با فرکانس 100 مگاهرتز میتواند یک Signal را در یک واحد زمان انتقال دهد و نرخ ارسال اطلاعات آن 100 مگاهرتز خواهد.

یک حافظه DDR با فرکانس 100 مگاهرتز می تواند دو Signal از اطلاعات را در واحد زمان انتقال دهد و نرخ ارسال آن 100MHz x2 یا همان 200 مگاهرتز می باشد و یک حافظه DDR با فرکانس 133 مگاهرتز که نرخ ارسال آن معادل133 MHz x2 یا همان 266 مگاهرتز خواهد بود.

به طور علمی خطوط انتقال حافظه های DDR از نوع PC1600 با فرکانس 100 مگاهرتز و PC2100 با فرکانس 133 مگاهرتز و DDR از نوع PC2700 با فرکانس 166 مگاهرتز کار خواهند کرد.

به طور کلی ماژول های حافظه DDR با نرخ ارسال 200MHz ،266MHz ،333MHz ایفای نقش می نمایند. حافظه های DDR باعث ایجاد نسل جدید کامپیوترهای پر قدرت در سطوح مختلف از قبیل Desktop ،Workstation ،Server ،Notebook و Sub_Compact Computer گردیده اند. همچنین این تکنولوژی در صنعت Data Communication و محصولات شبکه از قبیل Router و Switch نیز نقش بسزایی ایفا می کند و باعث تغییر و تحول در ساختار درونی این رده دستگاهها گردیده است.

در این راستا شرکت ها و کمپانی های صاحب نام در تکنولوژی کامپیوتر و کمپانی های سازنده Chipset از قبیل Intel ،VIA ،AMD ،Acer Labs (ALI )،SIS ، nVIDIA و ATI طی یک توافق پشتیبانی از حافظه های DDR در سطوح مختلف محصولات جدید خود را اعلام نموده اند.

مقایسه ظاهری ماژول های DDR یا SDRAM

الف) بانک های DIMM از نوع DDR از نظر اندازه کاملا یکسان با SDRAM می باشد و از نظر ساختار متفاوت می باشد.

ب) بانک های DDR DIMM از نوع 184 پین و بانکهای SDRAM DIMM از نوع 168 پین می باشد.

پ) ماژول های DDR بدلیل اختلاف در ساختار DIMM قابل بر روی SDRAM DIMM نمی باشد.

بررسی خطاء

اکثر حافظه هایی که امروزه در کامپیوتر استفاده می گردند دارای ضریب اعتماد بالایی می باشند. در اکثر سیستم ها ،"کنترل کننده حافظه" در زمان روشن کردن سیستم عملیات بررسی صحت عملکرد حافظه را انجام می دهد. تراشه های حافظه با استفاده از روشی با نام Parity، عملیات بررسی خطاء را انحام می دهند. تراشه های Parity دارای یک بیت اضافه برای هشت بیت داده می باشند. روشی که Parity بر اساس آن کار می کند بسیار ساده است. در ابتدا Parity زوج بررسی می گردد. زمانیکه هشت بیت (یک بایت) داده ئی را دریافت می دارند، تراشه تعداد یک های موجود در آن را محاسبه می نماید. در صورتیکه تعداد یک های موجود فرد باشد مقدار بیت Parity یک خواهد شد. در صورتیکه تعداد یک های موجود زوج باشد مقدار بیت parity صفر خواهد شد. زمانیکه داده از بیت های مورد نظر خوانده می شود، مجددا تعداد یک های موجود محاسبه و با بیت parity مقایسه می گردد. در صورتیکه مجموع فرد و بیت Parity مقدار یک باشد داده مورد نظر درست بوده و برای پردازنده ارسال می گردد. اما در صورتیکه مجموع فرد بوده و بیت parity صفر باشد تراشه متوجه بروز یک خطاء در بیت ها شده و داده مورد نظر کنار گذاشته می شود. parity فرد نیز به همین روش کار می کند در روش فوق زمانی بیت parity یک خواهد شد که تعداد یک های موجود در بایت زوج باشد.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید