پرسشنامه آزمون حافظه فعال دانیمن و کارپنتر

پرسشنامه آزمون حافظه فعال دانیمن و کارپنتر پرسشنامه آزمون حافظه فعال دانیمن و کارپنتر

دسته : پرسشنامه

فرمت فایل : word

حجم فایل : 9 KB

تعداد صفحات : 4

بازدیدها : 2120

برچسبها : دانلود پرسشنامه آزمون حافظه فعال پرسشنامه حافظه فعال

مبلغ : 3000 تومان

خرید این فایل

دانلود آزمون پرسشنامه حافظه فعال دانیمن و کارپنتر (1980)

عناوین مطالب موجود در پرسشنامه دانلودی

توصیف پرسشنامه

توضیح نمره گذاری

بررسی پایایی

جملات

پاسخنامه

-----------

آزمون حافظه فعال

آزمون حافظه فعال دانیمن و کار پنتر (1980) شامل 27 جمله است . این 27 جمله به شش بخش ، به صورت بخش دو جمله ای ، سه جمله ای ، چهار جمله ای ، پنج جمله ای، شش جمله ای و هفت جمله ای ، تقسیم بندی شده است . هر کدام از بخش های این آزمون به ترتیب از بخش دو جمله ای تا بخش هفت جمله ای برای آزمودنی ها خوانده می شود و از آنها خواسته می شود به این بخش ها ، که هر کدام شامل جملات نسبتا دشوار و نا مرتبط به یکدیگر هستند ، گوش داده و سپس دو کار زیر را انجام دهند :

1 تشخیص دهند که آیا جمله از نظر معنایی درست است یا خیر

2- آخرین کلمه هر جمله را یادداشت کنند .

بخش اول میزان پردازش و بخش دوم میزان اندوزش را مورد سنجش قرار می دهد .

نمره گذاری آزمون حافظه فعال

برای نمره گذاری آزمون حافظه فعال ، تعداد پاسخ های صحیح هر بخش را بر تعداد کل جملات تقسیم می کنند و سپس عدد به دست آمده از هر بخش را با هم جمع کرده و بر دو تقسیم می کنند ،عدد به دست آمده نشان دهنده میزان ظرفیت حافظه فعال هر آزمودنی خواهد بود .

لازم به ذکر است که این آزمون به شکل های دیگری نیز قابل اجرا است . یکی از روش ها این است که آزمودنی ها جملات هر بخش را که بر روی کارت هایی نوشته شده است ، با صدای بلند برای خود می خوانند و سپس کارت ها را از جلوی چشم خود دور کرده و یک ونیم ثانیه بعد به آزمون پاسخ می دهند . در روش دیگر، آزمودنی ها همان جملات را به صورت صامت برای خود می خوانند و همانند شرایط بالا به تکمیل آزمون می پردازند.

پژوهش ها نشان داده است که اجرای آزمون به هر سه شکل نتایج یکسانی در بر دارد ، و ضریب همبستگی بالایی بین هر سه شکل اجرای آزمون وجود دارد . ضمنا این آزمون با آزمون های دیگر نیز همبستگی بالایی دارد . میزان این همبستگی با آزمون استعداد تحصیلی کلامی1 برابر با 59/0 است.

حتی میزان این همبستگی با آزمون های ویژه درک مطلب مانند آزمون سوال های واقعی 1 و آزمون سوال های ضمایر اشاره 2 بیشتر نیز است . به این صورت که ، میزان همبستگی با آزمون اول برابر با 72/0 و با آزمون دوم برابر با 90/0 است.

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید