پرسشنامه رضایت زناشویی والتر دبلیو هودسن IMS

پرسشنامه رضایت زناشویی والتر دبلیو هودسن IMS پرسشنامه رضایت زناشویی والتر دبلیو هودسن IMS

دسته : پرسشنامه

فرمت فایل : word

حجم فایل : 9 KB

تعداد صفحات : 3

بازدیدها : 395

برچسبها : پرسشنامه رضایت زناشویی

مبلغ : 3000 تومان

خرید این فایل

دانلود شاخص رضایت زناشویی هودسن ، پرسشنامه برای اندازه گیری میزان رضایت افراد از ازدواج (رضایت زناشویی)

عناوین مطالب پرسشنامه دانلودی

فرم آزمودنی

توضیحات

سوالات (24 پرسش با گزینه های هیچگاه = 1 ، خیلی بندرت = 2 ، نسبتا کم = 3 ، گاهی اوقات = 4 ، نسبتا زیاد = 5 ، اکثراوقات = 6 ، همیشه = 7)

شیوه نمره گذاری رضایت مندی زناشویی

اعتبار

روایی

منابع

******************************

(Index of Marital Satisfaction (IMS

شاخص رضایت زناشویی

این پرسشنامه برای اندازه گیری میزان رضایت از ازدواج افراد ساخته شده است . هدف از این پرسشنامه امتحان کردن نیست ، لذا جواب صحیح و غلط ندارد.

شاخص رضایت زناشویی مانند اکثر ابزارهای اندازه گیری والیمر ابتدا با معکوس نمودن و جمع کردن نمره های سؤال های 1، 3، 5، 8، 9، 11، 13، 16، 17، 19، 20، 21 و23 محاسبه می شود، سپس این نمره ها با نمره های باقی مانده سؤال ها جمع می شود؛ شماره سؤالات کامل شده کسر می گردد؛ این رقم در 100 ضرب می شود و بر 6 برابر رقم سؤالات پاسخ داده شده تقسیم می شود. دامنه رقم به دست آمده بین 0 تا 100 است. نمره های بالاتر آن نشانه وسعت یا شدت مشکلات است.

شاخص رضایت زناشویی که هودسن (1992) تهیه کرده، یک ابزار 25 سؤالی است که میزان، شدت یا دامنه مشکلات زن یا شوهر را در رابطه زناشویی ارزیابی می کند. میانگین آلفای شاخص رضایت زناشویی 0/96 است که نشان دهنده همسانی درونی عالی است. شاخص رضایت زناشویی باضریب همبستگی 0/96 در باز آزمایی دو ساعته از یک اعتبار کوتاه مدت عالی برخوردار است. پاسخ دهندگان پرسشنامه رضایت زناشویی که برای ساختن این ابزار مورد استفاده قرار گرفته اند، عبارت اند از افراد مجرد و متأهل، مراجعان مراکز مشاوره و روان درمانی و مانند آنها، محصلان دبیرستانی و دانشگاهی و قشرهای غیر محصل. پاسخ دهندگان عمدتأ نژاد قفقازی بودند، اما در بین آنها ژاپنی، آمریکایی های چینی تبار، و شمار معدودی از سایر گروه های نژادی وجود داشت.

شاخص رضایت زناشویی، روایی همزمان خوبی دارد و با آزمون سازگاری زناشویی لاک - والاس همبستگی معنا داری نشان می دهد. همچنین این شاخص از روایی بسیار خوب و با معنایی برای متمایز کردن زوج های مشکل دار و زوج های ظاهراً بدون مشکل برخوردار است. روایی این آزمون از طریق روش دو نیمه کردن 98٪ است. علاوه بر این، پرسشنامه رضایت زناشویی دارای روایی سازه ای خوبی است و با مقیاس هایی که نباید همبستگی داشته باشد، همبستگی ضعیفی نشان می دهد، و با چندین مقیاس که باید همبستگی خوبی داشته باشد، مانند مقیاس رضایت جنسی و مشکلات زناشویی همبستگی معناداری نشان می دهد

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید