پاورپوینت مطالعات و استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی

پاورپوینت مطالعات و استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی پاورپوینت مطالعات و استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی

دسته : -پاورپوینت

فرمت فایل : powerpoint

حجم فایل : 264 KB

تعداد صفحات : 27

بازدیدها : 178

برچسبها : دانلود پاورپوینت

مبلغ : 3500 تومان

خرید این فایل

پاورپوینت مطالعات و استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی

پاورپوینت مطالعات و استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی
این پاورپوینت در 27 اسلاید می باشد
گزیده ای از اسلاید ها :
.1فضاهای آموزشی :
کلاس های درس - کارگاه - آزمایشگاه - سالن سخنرانی یا همایش - کتابخانه - سالن سمعی و بصری - سالن امتحانات می باشد .
2. فضاهای رفاهی خدماتی :
سرویس های بهداشتی - سلف سرویس - انباری و موتورخانه - زمین و سالن ورزشی - زمین های بازی و محوطه
3. فضاهای ادرای :
اتاق های اداری - مدیریت و معاونین - آرشیو و بایگانی - اتاق های مشاوره تحصیلی - اتاق اساتید و معلمان - اتاق جلسات - بخش سرایداری و نگهداری نیز می باشد.
4. بخش آموزشی و پژوهشی :
در طراحی فضاهای آموزشی و پژوهشی که در بالا ذکر شد نوع طراحی هر کدام از آنها بسته به شمار افراد استفاده کننده از آنها متغیر و متفاوت است در طراحی چنین فضاهایی بی شک ملاحضات فرهنگی تمدنی مذهبی و ... مناسب با نوع اجتماع و محیط در استانداردهای طراحی فضاهای آموزش تاثیرگذار است .
شکل استاندارد کلاس های درس به شکل مربع مستطیل است که ابعاد آنها با توجه به نوع درس و مقطع تحصیلی افراد استفاده کننده متفاوت می شود مطابق استاندارد های جهانی فضاهای لازم برای کلاس های درس نظری 6.5 در 8.5 مترمربع بوده است در این کلاس ها که اصطلاحا کلاس های درس سنتی از آنها یاد می شود فضاهای لازم به ازای هر دانش آموز 2 مترمربع بوده است. و این در حالی است که اگر چنین کلاسی برای کلاس های آزاد و هنری مورد استفاده قرار گیرد به ازای هر نفر 4.5 مترمربع فضا نیاز است . فضاهای آموزشی باید دیوار آن عقب رفتگی داشته باشد- تناسب کلاس ها باید 3 به 4 یا 3به 5  باشد. 
مطلوبترین آن وجود شوفاژ مركزی به وسیله آب داغ است . در هر كلاس باید شوفاژ را زیر یا میان پنجره ها قرار داد . در مدارس كوچكتر لاجرم می توان متوسل به گرم كننده های نوع دیگر شد . استفاده از بخاریهای نفتی با توجه به خطراتی كه در بر دارد مطلوب نیست. درجه حرارت كلاس قبل از شروع درس باید حدود 18درجه سانتیگراد  باشد .
Ò۱- کف محوطه آبخوری قابل شستشو و دارای شیب کافی و مناسب به طرف مجرای فاضلاب باشد. Ò۲- دیوار لبه آبخوری بایستی از جنس قابل شستشو (نظیر کاشی) بوده و دارای شیب مناسب بطرف مجرای فاضلاب باشد. Ò۳ - دیوار اطراف آبخوری از جنس قابل شستشو (نظیر کاشی ، سرامیک ، سنگ و …) باشد. Ò۴- آبخوری عمومی دانش آموزان باید با شیرهای مناسب با آب سردکن مجهز گردد. ارتفاع شیر آن متناسب با سن دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی (۱۰۰ - سانتیمتر) از سطح زمین باشد. Ò۵ – آبخوری باید خارج از سرویس‌های بهداشتی و با رعایت شرایط بهداشتی و با فاصله حداقل ۱۵ متر احداث گردد. Òتعداد توالت‌ها در مدرسه به ازاء هر ۴۰ نفر حداقل یک چشمه توالت و هر ۶۰ نفر یک دستشویی در نظر گرفته شود. Òارتفاع دستشویی‌ها متناسب با سن دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی ۷۵ – ۶۰ سانتیمتر از سطح زمین باشد

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید