پرسشنامه تشخیص هیجان و احساسات

پرسشنامه تشخیص هیجان و احساسات پرسشنامه تشخیص هیجان و احساسات

دسته : پرسشنامه

فرمت فایل : word

حجم فایل : 20 KB

تعداد صفحات : 11

بازدیدها : 216

برچسبها : پرسشنامه تشخیص احساسات

مبلغ : 3000 تومان

خرید این فایل

دانلود پرسشنامه آزمون تشخیص هیجان و احساسات

پرسشنامه آزمون سنجش و تشخیص هیجان و احساسات

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها :30
تعداد مولفه : 3
روایی و پایایی :دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد wordو قابل ویرایش
تعداد صفحات :11صفحه

توضیح آزمودنی

آیا فردی هیجانی و تابع احساسات هستید؟

تا چه اندازه قوه تعقل و نیروی منطق بر ما حکم می راند و چه میزان آن هیجانات " حیوانی" بر ما حاکم است؟

انسان ها برحسب میزان کنترلشان بر عواطف و احساسات خود و چیرگی احساسات برآنان متفاوتند. نقطۀ تعادل این دو به عوامل مزاجی بستگی دارد که (بیشتر ارثی هستند) و بخشیاز آن بوسیلۀ پدیده ای که روانشناسان آن را "سطح بیداری" می نامند تعیین می شود و بخشی با آموزش و بخش دیگری با تجربه مشخص می شود.

برای دستیابی به یک تعادل هیجانی ، باید قدرت احساسات خود را بشناسید و بر آن کنترل داشته باشید، بدین معنی که واکنش هیجانی شما نسبت به موقعیت های ایجاد شده متناسب باشد.

این پرسشنامه در تعیین نقطه تعادل شما کمک می کند که آیا احساسات به نفع یا علیه شما کار می کنند؟

بخشی از تفسیر نتایج

نمره 50-30 تشخیص مغزی

اگر امتیاز آزمودنی در این گروه جای میگیرد ، اساساً فردی خونسرد، آرام ، متین و خوددار می باشد . به ندرت دربارۀ چیزی هیجان زده می شود و حتی دشوارترین یا شاق ترین موقعیت ها نیز وی را به اعمالی خشن وا نمی دارد. حتی اگر عصبانی هم شود، خشم وی به صورت کنترل شده نمود پیدا می کند . شاید این امر آزمودنی رااز درگیریهای کلامی یا فیزیکی دور نگه دارد اما معنای دیگرش این است که خشم وی انباشته شده و برای مدتی طولانی دوام می یابد .ضعف عمدۀ آزمودنی در این است که نسبت به احساسات دیگران ناتوان می باشد و احتمالاً زندگی عاطفی و عاشقانۀ محدودی برای خود درست کرده و ممکن است به "ماهی آب سرد" شهرت یافته باشد.

نمره 69-51 تشخیص متعادل

این یک امتیاز متوسط است. آزمودنی نیز مانند بقیۀ افراد بشر ، فردی است که گاه احساسات بر او غلبه می کند و گاه او بر احساسات خود حاکم می شود. حتی در بدتترین شرایط، اگر واقعاً دندان های خود را به هم فشار دهد ، می تواند خشم خود را کنترل کرده و از کوره در نرود. بعید است که هرگز با کسی دعوای آنچنانی کرده باشد البته کج خلقی های خانگی مورد نظر ما نیست.احتمالاً در روابط عاطفی و عاشقی ، راحت و بی تکلف است و در برخی مواقع به سادگی دل می بازد و گهگاه نیز از اینکه تا چه اندازه می تواند "واقع بین" باشد ، موجب حیرت خودش می شود . آزمودنی از جمله افرادی است که مادام روابط عاطفی اش به خوبی جریان دارد ، از آن لذت می برد اما در صورت لزوم می تواند آن را رها کند.....

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید