پرسشنامه اعتقاد به خرافات

پرسشنامه اعتقاد به خرافات پرسشنامه اعتقاد به خرافات

دسته : پرسشنامه

فرمت فایل : word

حجم فایل : 23 KB

تعداد صفحات : 17

بازدیدها : 298

برچسبها : پرسشنامه اعتقاد خرافات

مبلغ : 3000 تومان

خرید این فایل

دانلود پرسشنامه اعتقاد به خرافات - آزمون سنجش گرایش به خرافات

پرسشنامه دانلودی حاضر در 24 سوال به سنجش اعتقاد به خرافات می پردازد. دارای نمره گذاری، پاسخنامه آزمون اعتقاد به خرافات و تحلیل می باشد.

آزمون اعتقاد به خرافات

توضیحاتی کوتاه از پرسشنامه

در فرهنگ مردم و اصطلاحات رایج هر گونه اعتقاد به نیروهای فوق طبیعی ، ایمان به نیروی معجزه یا افسونگری ، "قسمت" ، " تقدیر" و از این قبیل را خرافات تعریف می کنیم. اما این تعریف در واقع ناقص بوده و بدین معنی است که آنچه که در جامعه ای به خرافات تعبیر می شود ، ممکن است در جامعه ای دیگر حقیقتی محضو عرف و سنت باشد .

زمانی متخصصان، پدیده هیپنوتیزم را چرندیات خرافی تلقی می کردند اما اکنون به عنوان یکی از جالب ترین و شاید روشنگرترین بخش های روان شناسی نوین شناخته می شود . بدیهی است در برخورد با آنچه که باورهای خرافی اطلاق می شوند باید بسیار محتاط باشیم و نیز واضح است که می توان خرافی بود بدون آنکه الزاماً به نیروهای فوق طبیعی اعتقاد داشت. روان شناسان مدتهاست به این مطلب پی برده اندکه تمایل به داشتن باورهای خرافی بخشی از شخصیت افراد است و ممکن است به طرز قابل توجه ای با ترکیب روان شناختی و سبک زندگی آنان درآمیخته باشد.

پرسشنامۀ حاضر به منظور ارزیابی گرایش شما در این زمینه طراحی گردیده است و اگر با دقت و صداقت آن را تکمیل کنید به نمره ای دست خواهید یافت که آن را خارج قسمت خرافه یا بهر خرافه توصیف می کنیم. کلید درک این خارج قسمت همراه با توضیحاتی دربارۀ آن در انتهای پرسشنامه آورده شده است . پرسشنامه به منظور خود آزمایی طراحی گردیده و باید با صداقت کامل و دقت تمام تکمیل شود. در تمام موارد باید به گونه ای به پرسشها پاسخ دهید که فکر می کنید در مورد خودتان صادق هستند و نه در مورد دیگران و یا آنچه که تصور می کنید باید در مورد شما صادق باشد. سعی نکنید معنایی پنهان برای پرسشها بیابید و نیز تلاش نکنید تا بفهمید کدام پاسخ درست است تا همان را به عنوان پاسخ خود منظور کنید . تنها پاسخ درست، همانی است که با صداقت تمام در مورد خودتان بیان می کنید.

تحلیل پرسشنامه اعتقاد به خرافات

در مقدمۀ این پرسشنامه اشاره شد که در خرافی بودن الزاماً به معنای اعتقاد به نیروهای فوق طبیعی نیست. بعلاوه ممکن است اعتقادی که امروز آن را خرافی می پنداریم در زمانی دیگر یا جامعه ای دیگر کاملاً طبیعی و یک عرف و سنت باشد. تعریف مفید و جامعتری کهدر حال حاضر در روان شناسی به کار می رود به این موضوع اشاره دارد که خرافات ، اعتقاد یا مجموعه ای از باورهایی است که پایه و اساس محکمی ندارند. و حتی همین تعریف نیز مستلزم شرایطی است زیرا باورهای حقیقتاً خرافی باید گذشت زمان را تحمل کنند و در مقابل شواهد متضاد و متعارض مقاومت نمایند . همین امر بین خرافات و ظن و گمان تفاوت قائل می شود. شاید بتوان ظن را خرافاتی کوتاه مدت عنوان کرد.

برای آنکه ببینید در مقایسه با یک فرد عادی تا چه اندازه خرافاتی هستید و همچنین دریابید امتیازی که حاصل نموده اید دربارۀ شخصیت شما چه می گوید، توضیحات کلی زیر را مطالعه فرمایید. اگر با صداقت پرسشنامه را تکمیل کرده اید، این توضیحات دور نمایی کلی در اختیارتان خواهد گذاشت اما مانند همۀ تست های خود آزما در تعبیر مطالب عنوان شده باید انعطاف پذیر باشید.

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید