مقاله تأسیس مركز كاریابی، كارآفرینی و اشتغال پایدار در دانشگاهها

مقاله تأسیس مركز كاریابی، كارآفرینی و اشتغال پایدار در دانشگاهها مقاله تأسیس مركز كاریابی، كارآفرینی و اشتغال پایدار در دانشگاهها

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 14 KB

تعداد صفحات : 18

بازدیدها : 177

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 4000 تومان

خرید این فایل

مقاله تأسیس مركز كاریابی، كارآفرینی و اشتغال پایدار در دانشگاهها

بخشهایی از متن:

مقدمه:

       یكی از چالش‌های مهم جامعه امروز ما اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی است. بی‌شك رفع موانع موجود بر سر راه اشتغال پایدار متخصصان و دانش‌آموختگان در حوزه‌های تخصصی می‌تواند ضمن تصحیح بكارگماری افراد و تسریع در مراحل راه‌اندازی و بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌های گذشته، شرایط مناسب‌تری را برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های جدید در كشور ایجاد نماید.

تجربیات دیگر كشورها حاكی از آنست كه مسئله بیكاری حتی در جوامع توسعه یافته به یك معضل و مشكل اجتماعی تبدیل شده است. در این بین دانشگاهها و مراكز آموزش عالی نیز با درك ضرورت بكارگیری و بهره‌برداری صحیح از دانش‌آموختگان اقدام به تأسیس واحدهایی در دانشگاه و احاله این مأموریت بدان نموده‌اند و رسماً جزء چارت تشكیلاتی دانشگاه نیز قرار داده‌اند. بطوریكه فارغ‌التحصیل پس از اتمام دوره آموزشی خود بطور اتوماتیك و سیستمی با مراجعه به آن دفتر به مراكز درخواست كننده نیروی متخصص از دانشگاه، گسیل می‌شود.

از جمله نمونه‌های قابل ذكر وجود «دفتر كاریابی» بطور رسمی در ساختار تشكیلاتی دانشگاه MIT آمریكا می‌باشد كه خود یكی از دانشگاههای بزرگ و معتبر دنیا است. دانشگاه MIT با این اقدام توانسته است با هدایت صحیح فارغ‌التحصیلان خود و با بكارگماری شایسته ایشان در جایگاه‌ها و بخش‌های مختلف جامعه تأثیرات بسیاری را بطور سازماندهی شده و سامان یافته در جامعه هدف بجای گذارد.

...

ارتقاء فرهنگ عمومی اقتصادی مردم از طریق تغییر الگوی مصرف در جامعه
به عبارت دیگر ترغیب و هدایت آحاد مردم به خرید و مصرف تولیدات داخلی و تحریم مصرف در کالاهای وارداتی است، چرا که با افزایش سطح مصرف تولیدات ساخت داخل نیاز چندانی به سرمایه‌گذاری‌های کلان اولیه نخواهد بود.

با تغییر در بینش و فرهنگ عمومی و در نتیجه تغییر در رفتار اقتصادی آنان به تدریج فرآیندی از فعالیت‌های اقتصادی در داخل کشور بوجود خواهد آمد که پاسخگوی طیف گسترده‌ای از تقاضاهای شغلی کارجویان خواهد بود.

همانگونه که یکی از متفکرین و اقتصادانان بزرگ جهان به نام جان‌میناردکنیز رکود بحران بزرگ اقتصادی جهان را که از سال 1929 تا 1933 میلادی بوقوع پیوست و به دنبال آن 15 میلیون نفر در آمریکا و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بیکار شدند را با ارایه چنین راهکاری مهار کرد.

كینز معتقد بود حل مشكل بیكاری نه در تولید و نه در سایر چرخه های اقتصادی به گردش در خواهد آمد و برای درك این موضوع به طور خلاصه می توان گفت: در یك سرمایه گذاری به میزان A واحد، موج های درآمدی وهزینه ای ایجاد می شود.

كه تابع میل نهایی به مصرف خواهد بود و تغییرات كوچك در میل نهایی به مصرف موجبات تغییرات عظیمی در موج های درآمد و هزینه خواهد شد و در داخل این موج ها اشتغال به وجود می آید.

این تئوری نظریه پیچیده‌ای نیست اما اثرات بسیار معجزه‌آسایی در رفع مشکل بیکاری در جامعه خواهد داشت از این رو برنامه‌ریزان کلان اقتصادی در همه جوامع می‌توانند با به کارگیری چنین راهکارهایی بحران‌های اقتصادی، رکود و بیکاری را به تدریج برطرف کنند.

بیائید ما نیز با فرهنگ‌سازی و بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی مردم را به استفاده هر چه بیشتر از کالاها و تولیدات داخلی کشورمان ترغیب و همه منابع و امکانات را در جهت ایجاد، تجهیز و حمایت از تولیدات ساخت داخل هدایت کنیم.

 

 

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید