تحقیق فشار گیج

تحقیق فشار گیج تحقیق فشار گیج

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 47 KB

تعداد صفحات : 14

بازدیدها : 179

برچسبها : دانلود تحقیق پیشینه تحقیق

مبلغ : 3500 تومان

خرید این فایل

تحقیق فشار گیج

بخشهایی از متن:

فشار گیج

   فشار سنج دارای صفحه مدرجی می باشد که از صفر تا دویست و پنجاه درجه بندی گردیده است و توسط آن می توان مقدار فشار گاز داخل مخازن و سیستم را مشاهده نمود. این فشارسنج معمولاً توسط یک رابط بر روی شیر دستی نصب می گردد.

فشار یکی از مهمترین پارامترهای استفاده شده در صنعت برای کنترل پروسه های مختلف میباشد و از تقسیم نیرو بر سطح به دست می آید. این کمیت با توجه به این که در مواردی نظیر ارتفاع سنجی سطح مایعات و همچنین اندازه گیری سرعت سیالات و فلو نیز کاربرد دارد اهمیت ویژه داشته و تجهیزات و وسائل مختلفی جهت اندازه گیری آن در شرایط مختلف ابداع گردیده است .در زیر به پاره ای از متداول ترین این ابزار اشاره گردیده است .

...

  • سنسور فشار مطلق

این سنسور فشار یک نقطه نسبت به خلا کامل (0 psi) را اندازه می گیرد. فشار اتمسفریک 101.325 KPa (یا 14.7psi) در سطح دریا نسبت به خلا است.

  • سنسور فشار گیج Gauge

این سنسور در کاربردهای متفاوتی استفاده می شود زیرا می تواند برای اندازه گیری فشار یک نقطه نسبت به فشار اتمسفریک در نقطه ی دیگر کالیبره شود. گیج فشار تایر مثالی از نشانگر فشار گیج است. هنگامی که گیج فشار تایر مقدار 0 psi را می خواند فشار داخل تایر 14.7 psi است. یعنی برابر با فشار اتمسفر.

 

  • سنسور فشار خلا

این سنسور برای اندازه گیری فشار کمتر از فشار اتمسفر در نقطه ای مشخص استفاده می شود. مرجع سنسور خلا در صنعت متفاوت است که ممکن است موجب اشتباه شود ؛ فشار نسبت به فشار اتمسفر ( مانند اندازه گیری فشار گیج منفی) و نیز فشار نسبت به فشار خلا .

  • سنسور فشار تفاضلی

این سنسور تفاضل بین فشار 2 یا چند نقطه را که به عنوان ورودی معرفی می شوند اندازه می گیرد. برای مثال اندازه گیری افت فشار در فیلتر روغن. فشار تفاضلی هم چنین برای اندازه گیری دبی یا سطح در مخازن به کار می رود.

  • سنسور فشار مهرشده(sealed)

این سنسور همانند سنسور فشار گیج است با این تفاوت که از قبل توسط سازنده برای اندازه گیری فشار نسبت به فشار سطح دریا کالیبره شده است.

 

 

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید