تحقیق سرو مكانیسم

تحقیق سرو مكانیسم تحقیق سرو مكانیسم

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 28 KB

تعداد صفحات : 13

بازدیدها : 201

برچسبها : دانلود تحقیق پیشینه تحقیق

مبلغ : 4000 تومان

خرید این فایل

تحقیق سرو مكانیسم

بخشهایی از متن:

سرومکانیسم(سیستم کنترل ردیاب):

مكانیسم های سرو كه به اختصار سروها یا سیستم های سرو نامیده می شوند،در عملیات تجهیزات الكتریكی و الكترونیكی كاربردهای بیشماری دارا هستند.دركار با رادار وآنتن، هدایت كننده ها ، ابزار محاسبه ،ارتباطات دریایی،كنترل دریایی و بسیاری از دیگر تجهیزات،كه اغلب راه اندازی باری مكانیكی دور از منبع كنتــرل آن ضروری ولازم است.

برای بدست آوردن عملیاتی دقیق ، مداوم و یكنواخت ،این بارها توسط سنكروهابه بهترین شكل نرمال كنترل می شوند. همانطور كه از پیش می دانیم،مسئله بزرگ و مهم در اینجاست كه سنكرو ها آنقدر قوی نیستند كه هر میزان كار بزرگ را انجام دهند.اینجاست كه سروها بكار می آیند.یك سیستم سرو برای حركت بارهای بزرگ به جایگاه دلخواه با دقت بسیار زیاد ،از یك سیگنال كنترل ضعیف استفاده می كند.
در این پروژه به بررسی سیســـتمهای سرو مكانیسم پرداخته كه در صنعت هوایی و دریایی كاربرد بسیار دارد . سرو ها در كنترل هواپیما های مدل و یا در صنایع نظامی موارد استفاده زیادی دارند.

در کاربردهای مـدرن ، واژه سرو یا مکانیــسم سرو به یک سیستم کنـترلی فیدبک که متغیر کنترل شونده ، موقعیت یا مشتق موقعیت مکانیکی به عنوان سرعت و شتاب است، محدود می شود.

یک سیستم کنترلی فیدبک ، سیـستم کنـترلی است که به نگهـداشتن یک رابطه مفروض بین یک کمیت کنـترل شده و یک کمیـت مرجع ، با مقایسه توابع آنها و اسـتفاده از اختلاف به عنوان وسیله کنترل منجر می شود.

سیستم کنـترلی فیدبک الکتریکی ، عموما برای کار به انرژی الکتـریکی تکیه می کند .

...

جهـت چرخـش موتـور اگر پلاریـته میـدان معـکوس شود عکس می شود.آرمیچر موتور با سیگنال تقویت شده خطا ومیدان از یک منبع جریان ثابت تغذیه می شوند .

میدان این موتور عموما بالاتر از زانوی مشخصه اشباع کار میکند ( جهت حفظ گشتاور با حساسیت کمتر نسبت به تغییرات جزیی در جریان میدان ) . همـچنین چگـالی شـار میـدان بالا ، حســاسیت گشتـاور موتـور را افزایـش می دهد ، زیـــرا برای تغییـرات کوچـک در جـریان آرمیچر، گشتاور با حاصلضرب جریان در شار متناسب است .

پاسخ دینامیکی درموتور نوع کنترل شده میدان سریعتر است ، زیرا مـدار آرمیچـر لزومـا یک مـدار مقاومتی است وثابـت زمانی کوتاهـتری دارد . اگر پلاریـته سیگنـال خطا معـکوس گردد ، موتور در جهت معکوس می چرخد .

موتور مغنـاطیس دائـم یک موتور تحریک ثابت موازی است که میـــدان ، با یک مغناطیس دائم تغذیه می شود . کارکرد شبیه به موتور با مـیدان ثابت و آرمیچر کنترل شده است.

سروموتورهای :

سروموتورهای همانطـور که قبلا ذکر شد انتخاب مناسبی برای کاربـــردهای با توان پایین هستند و به همین دلیل است که موتورهای همیشه به موتورهای ترجیح داده میشوند. مزایای سروموتورهای به سروموتورهای شامل موارد زیر است :

1- روتورهای قفس سنجابی ساده هستند و در مقایسه با سیم پیچی آرمیچر ماشینهای از نظر ساختاری ، محکمتر هستند.

2- سروموتورهای دارای جاروبک برای کموتاسیـون نیستنـد و نیاز به تعمیر ونگهداری دائم ندارند.

3- هیچ عایقی در اطراف هادی آرمیچر آنچنان که در موتور وجود دارد نیست پـس آرمیـچر می تواند بسیار بهتر گرما را پخش کند.

4- بدلیل اینکه آرمیـچر، سیـم پیچی های عایـق دار پیچـیده ای ندارد ، قطر آن می توانـد برای کاهش اینرسی روتور بسیار کاهش یابد .

 

منبع دارد.

 

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید